دیدار استاندار خراسان رضوی با دو تن از آزادگان سر افراز

استاندار خراسان رضوی به مناسبت 26 مرداد سالروز ورود اولین گروه از آزادگان سرافراز کشورمان به میهن اسلامی، با علی رضا قربانزاده و سید هاشم درچه‌ای از آزادگان مشهدی، دیدار کرد.
کد خبر: ۹۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ - 16August 2016

دیدار استاندار خراسان رضوی با دو تن از آزادگان سر افراز

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، با حضور در منازل«سید هاشم درچهای جانباز 25 درصد و آزاده هفت سال اسارت» و «علیرضا قربانزاده جانباز 50 درصد و آزاده شش سال اسارت» با این اسوههای صبر و مقاومت دیدار و گفتوگو کرد.

در این دیدارها که به صورت جداگانه صورت گرفت، علی­رضا رشیدیان ضمن تبریک این روز به یادماندنی به همه­ آزادگان کشور، از مقام شامخ مرحوم سید علی اکبر ابوترابی فرد "سید آزادگان"، تجلیل کرد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه با اشاره به ویژگیهای شهید ابوترابیفرد در دوران اسارت خاطرنشان کرد: ساختار و سازمانی که شهید ابوترابیفرد برای آزادگان در دوران اسارت ایجاد کرده بود باعث انسجام رزمندگان، انتقال تجارب و یادگیری و آموزش برای نحوه گذراندن دوران اسارات شده بود.

وی اظهار داشت: ملت ایران هیچگاه فریاد پیروزی، فداکاری و حماسه آفرینی آزادگان ایران اسلامی که در زمان اسارت در اردوگاه­های ظلم و ستم را سر دادند را فراموش نمی­کنند.

رشیدیان از اسرا به عنوان شیرانی دربند یاد کرد و افزود: این عزیزان با استقامت و پایداری و پایمردی خود در بدترین شکنجهها و شرایط، خم به ابرو نیاوردند و زندگی با عزت را در خیمه مقاومتِ صبر، بر حضور در کاخهای ذلت و نوکری ابرقدرتها و سازش و صلح تحمیلی ترجیح دادند.

استاندار خراسان رضوی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری خطاب به آزادگان فرمودند: "چون با خدا معامله کردید. صبر و استقامت شما، به اسلام آبرو بخشید. خانوادههای شما با صبر خود اسلام را رو سفید کردند و به نظام و جمهوری اسلامی آبرو دادند."؛  ما  به آزادگان، خانوادههای آنان و مجاهد افتخار میکنیم.

رشیدیان خاطر نشان کرد: آزادگان عزیز با آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از اسلام، قرآن و کشور در جبههها حضور یافته و در دوران اسارت نیز متحمل سختیهای فراوانی شدند.

رئیس شورای تأمین خراسان رضوی تصریح کرد: قطعاً ملت ایران هیچگاه حماسه آفرینی و فداکاری­های فرزندان خود را فراموش نخواهد کرد و آنان را به عنوان الگوی مقاومت و ایستادگی همواره مد نظر قرار میدهد 

استاندار خراسان رضوی با بیان این که آزادگان بعد از رهایی و بازگشت به کشور نیز منشأ اثر بوده و همچون مشعلی فروزان هستند؛ تأکید کرد: باید قدر این نظام و بهایی که برای حفظ و تداوم آن پرداخت شده را بدانیم و در سایه­ منویات مقام معظم رهبری برای تحقق ارزشهای الهی و انقلابی، سازندگی کشور و خدمت صادقانه به مردم تلاش کنیم.

 

«توسل» رمز پیروزی رزمندگان در جنگ و صبر اسرا در بند بود

همچنین در این دیدار جانباز و آزاده مشهدی سید هاشم درچهای در سخنانی ضمن آرزوی موفقیت و توفیق خدمتگزاری روز افزون برای مسئولان نظام ولایی ایران اسلامی، اظهار داشت: مسئولان ایران اسلامی زیر سایه ولایت امام زمان(عج) مشغول به خدمتگزاری هستند.

وی با بیان خاطراتی از دوران اسارت خود خاطرنشان کرد: در آن دوران افراد صلیب سرخ وقتی به بازدید از وضعیت اسرا می­آمدند، به ما میگفتند شما آدمهایی فرهنگی و بینالمللی هستید، نمیتوان به راحتی از شما گذشت.

این جانباز و آزاده مشهدی افزود: بعضی مواقع افراد صلیب سرخ از ما می­پرسیدند؛ شما چرا در نامههایتان از خانواده و عزیزانتان کمتر یاد میکنید چرا بیشتر از کلماتی مانند عدالت، حق و باطل و انصاف استفاده میکنید، همین سوال جواب یک صدای اسرا را در پیداشت که به این بازرسان میگفتند ما برای همین کلمات به جنگ رفتیم تا آنها محقق شود.

وی افزود: ما در جنگ پیروز شدیم به این خاطر که به خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) توسل داشتیم، توسل رمز کلیدی مقاومت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در جنگ و اسرا در بند صدامیون بود.

درچهای، شهید ابوترابی را پدر معنوی اسرا و یار و یاور آنان خواند و تأکید کرد: اسرای در بند صدامیها مانند گردانی بودند که در بیابان گم شده بودند و نمیدانستند دوست و دشمن کجا است، برای همین می­بایست در اولین اقدام این گردان، ارتباط خود را با فرماندهان خود یعنی ایران اسلامی و امام راحل گسترش میداد و همین جا بود که اسرا شهید ابوترابی را پدر معنوی خود دانستند.

گفتنی است استاندار خراسان رضوی در پایان هر یک از این دیدارها از جانبازان و آزادگان سید هاشم درچهای و علیرضا قربانزاده با اهداء لوح یادبود تقدیر و تجلیل کرد.

لازم به ذکر است جانباز و آزاده سید هاشم درچهای در سال 1361 در جریان عملیات رمضان و جانباز و آزاده علیرضا قربانزاده 4 اسفند ماه 1362 در منطقه هورالهویزه بر اثر شدت انفجار موج مجروح و در همان منطقه به اسارت دشمن بعثی در آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار