امام جمعه موقت تهران:

هیچ سلاحی همانند مقاومت و صبر در پیشبرد اهداف ادیان الهی موثر نبود

«حجت‌الاسلام صدیقی»، با بیان اینکه خداوند برای نجات انسانها بر اساس لطف خود، پیامبران را اعزام کرد گفت: هیچ سلاحی همانند مقاومت و صبر در پیشبرد اهداف ادیان الهی موثر نبوده است.
کد خبر: ۹۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۹ - 16August 2016

هیچ سلاحی همانند مقاومت و صبر در پیشبرد اهداف ادیان الهی موثر نبود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «حجتالاسلام کاظم صدیقی»، امام جمعه موقت تهران در یادواره هفت شهید برون مرزی خراسان جنوبی در حسینیه جماران بیرجند، افزود: خداوند در طول تاریخ برای حمایت از پیامبران علاوه بر مجاهدت، خون شهدا را که کاری ترین سلاح برای ایجاد روحیه مقاومت در برابر طاغوت و دنیا پرستان و ... است به عنوان وثیقه قرار داد.

وی در ادامه با اظهار اینکه 12بار در قرآن واژه مقاومت به کار رفته است، مردمان خراسان جنوبی را افرادی ولایتمدار، عاشق خاندان عصمت و طهارت، مومن و معتقد به انقلاب و مدافع مرزها یاد کرد.
امام جمعه موقت تهران یادآور شد: نباید سیاسیون ما از غرب و آمریکا بترسند و از آنها حساب ببرند ، این مساله ناشی از وجود روحیه ضعیف در آنهاست.

صدیقی بیان کرد: وجود چنین روحیه ای ممکن است در بعضی افراد تاثیر بگذارد و موجب تضعیف روحیه آنها شود.

به گفته وی کسانی که حکومت توحید را قبول کردند؛ قبول حاکمیت توحید و استکبار با هم در تضاد است و افرادی که شعار قبول حاکمیت خدا سر دادند، عقب نشینی نکردند و هیچ نگرانی هم ندارند.

صدیقی گفت: امروز رهبری با وجود همکاری نکردن بعضی ها، قدرت های جهانی را با روشنگری خود تحقیر می کنند این همان استقامتی است که قرآن ما را به آن دعوت می کند.

وی خطاب به حاضران در یادواره یادشده گفت: برادران مرگ حق است، همه مسافریم، ما در برابر شهدا، بازماندگان این عزیزان و رزمندگان اسلام که همه تاج سر ما هستند، احساس کوچکی می کنیم.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: شهید خدا را می بیند و در آینه خدا ، شهید در قفس زمان نیست، قله های زمان و مکان را طی کرده است.

وی شهدا را رجال دانست و گفت: شهید خانه نشین نبود، و به دنبال سیاست هم نرفت ، مرد و مردانه آمدن و رفتند و به قول خود در برابر وعده الهی عمل کردند.

صدیقی در ادامه با گرامی داشت یاد محمد ناصر ناصری یکی از هفت شهید برون مرزی خراسان جنوبی که به دست طالبان در مزارشریف افغانستان شهید گفت: جوانان برای آشنایی با جوانمردی و معرفت شهدا، زندگی این عزیزان را مطالعه کنند و زندگی آنان در دانشگاه ها تدریس شود.

وی اظهار کرد: شهید ناصری در همه عرصه ها حضور داشت و از بانیان سپاه قدس بود و هر جا مشکل بود، حضور پیدا می کرد و سرانجام در حمله تکفیری ها و دست پروردگان آمریکا و انگلیس شهید شد.

در این یادواره علاوه بر قشرهای مختلف مردم، حجتالاسلام سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، تعدادی از مدیران استانی و نیز شماری از فرماندهان سپاه خراسان رضوی و جنوبی حضور داشتند.

خراسان جنوبی حدود دو هزار و 400شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

منبع: میزان
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار