سردار نقدی در مراسم گرامیداشت عملیات کربلای ۵ در ارومیه

موفقیت در کربلای ۵ مدیون اطاعت محض از ولایت بود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: کربلای ۵ اوج درخشش بسیج در دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶ - 15January 2014

موفقیت در کربلای ۵ مدیون اطاعت محض از ولایت بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار بسیجی محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم گرامیداشت عملیات کربلای 5 و شهدای ارومیه که در مسجد لطف علی خان ارومیه با حضور مسئولان استانی و خانواده های معظم شهیدان و ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: کربلای 5 اعجاز خدای متعال و اوج درخشش قهرمانانه بسیج در دفاع مقدس است و همچنین زورآزمایی قوای اسلام با همه قدرت های شیطانی وقت بود.

سردار نقدی با اشاره به ورود مستقیم ابرقدرت ها را در جنگ با ایران طی عملیات کربلای 5 تصریح کرد: تمام تجربیات دفاعی از جنگ جهانی دوم و پس از آن در دژهای دفاعی عراق جمع شده بود که این دژها توسط خدای متعال شکسته شد.

وی ضمن تشریح ویژگی های خطوط دفاعی چند لایه و تسلیحات دشمن در کربلای 5 ادامه داد: رزمندگان اسلام به صورتی اعجاز گونه از دشت هایی که دشمن بر آن اشراف داشت به این موانع رسیدند و آن حماسه بزرگ را خلق کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه شکستن خط دفاعی عراق در این عملیات برای نظامیان دنیا یک معما است، تصریح کرد: ایثارگری و شهادت مظلومانه رزمندگان اسلام در کربلای 4، دشمن را مغرور و شکست پذیر کرد و باب این فتح بزرگ باز شد چرا که عراق پیروزی خود در کربلای 4 را امُّ المعارک یا مادر جنگ ها نامیده بود.

وی درباره نکته مهم و درس آموز کربلای 5 خاطرنشان کرد: ولایت پذیری و اطاعت محض از ولایت باعث شد تا ابر قدرت ها پس از کربلای 5 به زانو درآمده و عقب نشینی کنند. و حتی قطع نامه 598 را به تصویب برسانند و کربلای 5 مدیون اطاعت محض از ولایت است چرا که پس از کربلای 4 بر روحیه ضعیف رزمندگان، به فرمان ولایت از همان موضع شکست دوباره عملیات صورت گرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج به اقدامات گسترده و شدید نظامی عراق برای حفظ مواضع اشغالی اشاره نموده و بیان کرد: عراق طبق نظر مستشاران نظامی با منورهای هواپرتاب شب را به روز تبدیل کرده و حتی در خط مقدم موشک زمین به زمین به کار می برد.

وی با اشاره به جشن و پایکوبی دشمن پس از فتح یک خاکریز از ایران ادامه داد: دشمن برای این فتح خود به تمام فرماندهانش ندا داد و در گزارش خود به صدام ابراز داشت که عراق با روانه سازی 2000 دهانه آتش بر روی این خاکریز، آن را فتح کرده حال آنکه فقط ابعاد این خاکریز 300 متر در یک کیلومتر بود که پس از 48 ساعت توسط ایران باز پس گرفته شد. 

سردار نقدی خاطرنشان کرد: آمریکا پس از کربلای 5 در خلیج فارس به صورت مستقیم با جمهوری اسلامی وارد جنگ شد. 

وی با بیان اینکه ملت ایران پس از طی گردنه های سخت در طول انقلاب اسلامی با دشمن سازش نمی کند، اظهار داشت: چقدر کوتاه فکر هستند کسانی که فکر می کنند ملت ایران پس از تحمل مشکلات و فشارها از ابتدای انقلاب و حتی تحمل فشار اقتصادی در 2 سال اخیر از مواضع خود که همان مقاومت و پایداریست کوتاه می آید. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: هر بار استکبار با جمع آوری تجربه های قبلی خود می خواهد ایران را شکست دهد ولی از تجربه بزرگ «هر که با اسلام در افتاد، ور افتاد» سودی نبرده و آن را فراموش کرده اند. 

وی با بیان این پرسش که چرا برخی با مشاهده ایستادگی ملت به خارج چشم دوخته اند، تصریح کرد: مقام معظم ولایت چندین بار بر استحکام ساخت درونی نظام و استفاده از ظرفیت مردم برای حل مشکلات تاکید کرده اند که توجه بیشتر مسئولین را می طلبد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار