حسن حیدر:

نبرد در حلب سوریه سرنوشت منطقه را تغییر خواهد داد/ صهیونیست ها از جنگ آینده با حزب الله وحشت دارند

کارشناس لبنانی گفت: حزب الله قدرت نظامی بالایی دارد و اسراییلی ها ازقدرت حزب الله می ترسند.
کد خبر: ۹۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ - 17August 2016

نبرد در حلب سوریه سرنوشت منطقه را تغییر خواهد داد/ صهیونیست ها از جنگ آینده با حزب الله وحشت دارند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنان اخیر خود به مناسبت دهمین سالروز پیروزی  در جنگ 33 روزه اظهارات مهمی در خصوص قدرت بازدارندگی حزب الله حضور مقاومت و جنگ با تکفیری ها از لبنان تا سوریه و یمن و نصیحت مستقیم به گروه های فریب خورده تکفیری داشت که در همین راستا با حسن حیدر کارشناس لبنانی به گفت و گو پرداختیم.

حسن حیدر با اشاره به سخنان اخیر دبیر کل حزب الله لبنان سید حسن نصرالله گفت: یکی از موضوعاتی که سید حسن نصرالله در سخنان اخیر خود اشاره کردند قدرت بازدارندگی حزب الله است که بعد از جنگ 33 روزه ایجاد شده است. در آن دوران همه پیش بینی کرده بودند حزب الله بعد از این جنگ شکست خورده و نابود می شود اما بعد از یک هفته که از شروع جنگ می گذشت همه متوجه قدرت نظامی حزب الله شدند.

وی ادامه داد: قدرت نظامی، حزب الله را به نیروی مقاومت و دژ مقاومت در منطقه و لبنان تبدیل کرد به طوری که در منطقه تاثیر گذار شد. در روز آتش بس و در روز 33 آخرین کسی که گلوله را به سمت اسراییل شلیک کرد حزب الله بود، در واقع  کسی که جنگ را پایان داد حزب الله بود و اسراییل نتوانست خواسته هایش را اجرا کند.

کارشناس لبنانی اظهار داشت: بعد از جنگ نیز سید حسن نصرالله، رژیم صهیونیستی را تهدید کرد که اگر به لبنان حمله کنند پاسخ قاطع مقاومت را می بینند و بعد از آن شاهد چرخش موضعگیری از سوی سران صهیونیستی بودیم که دست از موضع تهاجمی شان برداشته بودند.

اسرائیلی ها از قدرت حزب الله می ترسند

حسن حیدر تصریح کرد: این حرف نشانگر این است که حزب الله قدرت نظامی بالایی دارد و اسراییلی ها از قدرت حزب الله می ترسند و حتی زمانی در سوریه دخالت مستقیم داشتند و بمباران مستقیم می کردند اما با تهدیدات حزب الله از این کار عقب نشینی کردند و منشا این قدرت، در پیروزی جنگ 33 روزه است.

وی با اشاره به خطاب اخیر و مستقیم سید حسن نصرالله به گروه های تکفیری گفت: سید حسن برای اولین بار است که خطاب مستقیم به داعش و جبهه النصره کرده و قبلا این کار را نکرده بود فقط در آغاز جنگ سوریه غیرمستقیم به آنها گفته بود مواظب باشید آمریکا سعی دارد با محور مقاومت بجنگد و این حرف را  سه سال پیش گفته بود که آمریکایی ها می خواهند همه تکفیری ها را در سوریه جمع کنند یا به دست حزب الله  کشته شده یا به دست آمریکایی ها  و آنها رسما اعتراف کردند که ما تکفیری ها و تروریست ها را ایجاد کردیم تا با جبهه مقاومت در لبنان، سوریه، یمن و عراق بجنگند و این خطاب، اتمام حجت بود .

کارشناس لبنانی ادامه داد: ما به آنها می گوییم با سنی بودنتان مشکل نداریم و حتی در برخی موارد با تکفیرتان کاری نداریم و اگر شما دست از نزاع داخلی در امت اسلامی بردارید ما هم به شما کاری نداریم چون هدف اصلی ما دفاع از فلسطین است اما هدف اصلی آمریکا از حمایت شما نه به خاطر آزادی بلکه جنگ با محور مقاومت است.

محور مقاومت آماده رویارویی با تکفیری ها در حلب است

وی با اشاره به اظهارات سید حسن نصرالله ادامه داد: سید مقاومت به افرادی که به معارضان کمک می کنند گفت، ما حساب برخی معارضان را با داعش و النصره ای ها جدا می کنیم چون در آینده نزدیک، منطقه در آستانه تحولات بزرگ بالاخص در شمال سوریه قراردارد و محور مقاومت در حال آماده سازی و رویارویی با تکفیری ها در حلب است و جنگ بزرگی اتفاق خواهد افتاد که سرنوشت سوریه و منطقه را تغییرمی دهد.

حیدر خاطر نشان کرد: همانطور که سیدحسن اعلام کرد محور مقاومت در اوج آمادگی به سر می برد به طوری که حامیان تروریست ها و عفو بین الملل به دنبال آتش بس هستند و از سوی دیگر رییس جمهور سوریه فریب خوردگان را عفو می کند تا از خون ریزی بیشتر مسلمانان جلوگیری شود و سید حسن نصرالله از این رو به تکفیری ها و داعشی های فریب خورده هشدار می دهد و نصیحت می کند که متوجه شوند در جبهه اسراییل می جنگند و اگر پشیمان نشوند حزب الله برای نابودیشان اقدام می کند.

 جمله سید حسن که در شبکه های مجازی دست به دست شد

حیدر با بیان اینکه امروز آمریکا و اسراییل به دنبال نابودی مقاومت هستند ،گفت: بعید است که رژیم صهیونیستی در آینده مستقیما وارد جنگ شود چون آنها می دانند مقاومت حزب الله در سوریه تشکیلات نظامی جدا از تشکیلات حزب الله علیه اسراییل در لبنان دارد و مطلبی که سید حسن اشاره کرد و در فضای مجازی عربی به طور وسیع منتشرشد این بود که اسراییلها از وسیله ای که در لب مرز زمین را می کند وحشت می کنند و شهرک نشینان اگر صدایش را بشنوند فرار می کنند چه برسد که بخواهند وارد جنگ با حزب الله شوند.

کارشناس لبنانی گفت: سید مقاومت در سخنان اخیر خود اسراییل را تهدید کرد که هر وجب از فلسطین اشغالی تحت موشک های حزب الله است و این بحث بازدارندگی حزب الله است که نمی گذارد اسراییل وارد جنگ مستقیم با مقاومت شود.

وی گفت: اما رژیم صهیونیستی گروه های تکفیری و تروریستی را در مناطقی که دوستان  حزب الله هستند مانند ضاحیه جنوبی، بعلبک و بقاع  ایجاد می کنند و می دانند از لحاظ نظامی نتوانستند حزب الله را شکست بدهند و می خواهند اراده مردمی را تحت الشعاع قرار دهند. در واقع از تجربیات جنگ 33 روزه استفاده نکردند چراکه ملت لبنان با ایستادگی خود با وجود خرابی ها و خون هایی که ریخته شد پشت سر حزب الله هستند.

کارشناس لبنانی در پایان گفت: آنها دوباره تجربه شکست خورده خود را تکرار می کنند تا از طریق گروه های تکفیری به مردم و دوستان حزب الله ضربه وارد کنند. اسراییلی ها می دانند اصلی ترین محور مقاومت و خطرناک ترین جبهه برای آنها حزب الله است و پل عبوری بین لبنان و ایران دفاع از فلسطین و جبهه مقاومت است که می خواستند این پل را نابود کنند که موفق نشدند و بعید است اسراییل به دنبال تدارک جنگ مستقیم علیه حزب الله باشد بلکه به دنبال فرصتی هستند که به طور غیرمستقیم به حزب الله ضربه بزنند که تاکنون موفق نشدند.

منبع: حوزه نیوز

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار