تکذیب ادعاهای وکیل پسر قذافی درباره امام موسی صدر

خانواده امام موسی صدر همه ادعاهای وکیل پسر قذافی را نادرست دانستند.
کد خبر: ۹۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ - 19August 2016

تکذیب ادعاهای وکیل پسر قذافی درباره امام موسی صدر

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، صدرالدین موسی الصدر پسر امام موسی صدر در بیانیهای گفت: همه آنچه بشری الخلیل وکیل سابق هنیبعل قذافی پسر دیکتاتور معدوم لیبی ادعا کرده، عاری از صحت است و خود او نیز کاملا از این موضوع مطلع است. بنابراین دستگاه قضایی لبنان و کانون وکلای بیروت و سایر نهادهای ذیربط باید به توهینهای خطرناک این وکیل به امام موسی صدر و برادرانش پایان دهند.

بشری الخلیل وکیل پسر قذافی اخیرا ادعاهایی علیه جنبش امل و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در خصوص سرنوشت امام موسی صدر مطرح کرده است.

وی مدعی شده است که امام موسی صدر در دومین روز حضورش در لیبی به همراه دو همراهش به دستور قذافی به شهادت رسیده است.

وی همچنین در گفتگو با شبکه الجدید لبنان مدعی شده است که شهید محمد باقر الصدر این اطلاعات را در گذشته به یک هیئت لبنانی که مسئول بررسی پرونده امام موسی صدر بود، داده است.

این وکیل لبنانی در ادامه ادعاهایش افزود که بعد از سقوط قذافی، یک روزنامه نگار ایتالیایی وارد سردخانهای در منطقه باب العزیزیه شده است و در آن 7 جسد کشف کرد که یکی از آن اجساد احتمالا متعلق به امام موصی صدر بود.

وکیل سابق پسر قذافی در ادامه مدعی شد که این روزنامه نگار از پیکر مرحوم عکس گرفته و سپس با نبیه بری دیدار کرده و ضرورت آزمایش دی ان ای بر روی این پیکر را به وی اعلام کرد.

وی یکشنبه گذشته در گفتگو با روزنامه عکاظ عربستان مدعی شد که بازداشت هنیبعل از سوی دستگاه قضایی لبنان ظالمانه است.

امام موسی صدر روحانی برجسته و رهبر جنبش امل لبنان در 9 شهریور 1357، طی سفری رسمی به لیبی بهدعوت معمر قذافی، ناپدید شد.

هنیبعل قذافی پسر پنجم معمر قذافی است که در جریان انقلاب سال 2011 پدرش را تنها گذاشت. وی آذر ماه سال 94 توسط نیروهای امنیتی لبنان دستگیر و تحویل مقامات قضایی این کشور شد.

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان 30 جولای سال 2015 میلادی (8 مرداد 94) از دستاوردی مهم در پرونده امام موسی صدر خبر داد و گفت این دستاورد مهم اعتراف دستگاه قضایی ایتالیا مبنی بر اینکه صدر در خاک لیبی ربوده شده، است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار