نصب یادمان خلبان شهید چاغروند در روستای جلیزی موسیان

مدیر کل حفظ آثارو نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام از پایان مراحل نصب یادمان خلبان شهید چاغروند در روستای جلیزی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ - 20August 2016

نصب یادمان خلبان شهید چاغروند در روستای جلیزی موسیان

به گزارش دفاع پرس از ایلام، سرهنگ جعفر منتظری اظهار داشت: این یادمان در زمینی به مساحت 2 هکتار در نزدیکی محل شهادت این خلبان شهید، در روستای جلیزی بخش موسیان احداث شده است. در یادمان شهید چاغروند ماکت بالگرد هوانیروز و تندیس این شهید والامقام نصب خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش و پیگیریهای صورت گرفته برای احداث این یادمان، افزود: برای احداث یادمان این شهید گرانقدر یک میلیارد ریال اعتبار از محل کمیته برنامهریزی شهرستان دهلران و یک میلیارد ریال نیز از اعتبارهای وزارت نفت اختصاص یافته است.

منتظری  با اشاره به شروع بکار احداث این یادمان و نصب ماکت بالگرد این شهید در محل یادمان، یادآور شد: بزودی کار نصب تندیس این شهید در محل یادمان انجام میشود.

خلبان شهید غلامرضا چاغروند مهر ماه سال 59 پس از اینکه بالگردش مورد اصابت گلوله دشمن بعثی قرار گرفت در حوالی روستای جلیزی فرود آمد و سپس توسط نیروهای بعثی اسیر و به فیض شهادت نایل آمد.

سرلشگر خلبان شهید غلامرضا چاغروند 12 بهمن سال 1331 در شهرستان خرم آباد دیده به جهان گشود و مهر ماه سال 59 در 28 سالگی به شهادت رسید.

شهرستان مرزی دهلران در 220 کیلومتری جنوب ایلام از مهمترین مناطق عملیات دوران هشت ساله دفاع مقدس است و روستای جلیزی در 30 کیلومتری دهلران واقع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها