«آشنای دور»؛

روایت شیعه‌ای که فرزندانش را با اسامی رهبران ایران می‌خواند

مستند «آشنای دور» به کارگردانی مجید عزیزی درباره جوان آفریقایی است که با انقلاب ایران، شیعه می‌شود و فرزندانش را با اسامی بزرگان ایران نامگذاری کرده است.
کد خبر: ۹۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ - 20August 2016

روایت شیعه‌ای که فرزندانش را با اسامی رهبران ایران می‌خواند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «آشنای دور» داستان زندگی یک جوان آفریقایی به نام «عمر عبدالله» است که تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران شیعه میشود. این جوان اسم چهار پسر خود را از اسامی افراد شاخص انقلاب اسلامی ایران انتخاب میکند.

اسم پسر 8 ساله او روح الله خمینی عبدالله، اسم پسر دوم او علی خامنهای عبدالله و اسم پسر سوم و چهارم او نیز به ترتیب مرتضی مطهری عبدالله و محمد حسینی بهشتی عبدالله است. این جوان با این کار علاقه قلبی خود به جمهوری اسلامی را نشان میدهد.

ویژگی شاخص دیگر «عمر عبدالله» که در این مستند به تصویر کشیده میشود این است که با وجود  فشارهای زیاد کشورش، مدرسهای به نام امام علی (ع) ساخته است که در این مدرسه قرآن و علوم قرآنی تدریس میشود.

او با این کار برای 30 سال دیگر برنامهریزی کرده تا بتواند با تدریس علوم قرآنی در کشورش زمینه آزادی خواهی را فراهم کند.

«آشنای دور» برگزیده بخش مستند بیداری اسلامی و جهانی پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار، به تهیهکنندگی مهدی مطهر ساخته شده و شنبه 30 مرداد ساعت 19 و یکشنبه 31 مرداد ساعت 6 صبح از شبکه مستند سیما روی آنتن میرود.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار