به‌منظور مبارزه بهتر با تروریسم؛

آلمان تمرینات خود برای استفاده از ارتش در عملیات داخلی را آغاز می‌کند

یک روزنامه آلمانی از آغاز اولین تمرینات ارتش آلمان برای عملیات داخلی و به‌منظور مبارزه بهتر و گسترده‌تر با تروریسم خبر داد.
کد خبر: ۹۶۸۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶ - 20August 2016

آلمان تمرینات خود برای استفاده از ارتش در عملیات داخلی را آغاز می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در ماه نوامبر اولین تمرینات ارتش آلمان برای عملیات داخلی برای مبارزه با تروریسم آغاز میشود.

"کلاوس بوییلون"، رئیس کنفرانس وزرای داخلی ایالات آلمان در این باره اظهار داشت: من انتظار دارم وزیر دفاع و وزیر کشور آلمان در 31 آگوست چراغ سبز برای این تمرینات را نشان دهند.

بهگفته وی پس از آن در اکثر ایالات آلمان تمرینات برای همکاری بین پلیس و نیروهای مسلح در زمینه مبارزه با ترور و فجایع آغاز میشود.

چندین سال است که در آلمان درباره عملیات ارتش آلمان در داخل اختلاف نظر وجود دارد. بعد از حملات تروریستی اخیر در ایالت بایرن آلمان بحثها در این باره مجدداً تشدید شده است.

ماههاست که احزاب دولت ائتلافی آلمان درباره قواعدی مبنی بر اینکه آیا و تحت کدام شرایط ارتش آلمان میتواند در داخل این کشور به کار برده شود مشورت و بحث میکنند.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات در کتاب سفید جدید درباره سیاست امنیتی آلمان به این توافق رسیدند که ارتش آلمان در موارد اضطراری و شرایط سخت همچنین بدون اصلاح قانون اساسی بتواند در داخل مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر دفاع آلمان نیز بر این عقیده است که در شرایط استثنایی مانند شرایط تهدیدات تروریستی این امر امکان پذیر است.

منبع: تسنیم
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار