راهیان نور غرب و شمالغرب-105/ فضلی:

قرارگاه راهیان نور بین‌الملل راه‌اندازی می‌شود

جانشین ستاد مرکزی راهیان نور کشور از آماده‌سازی مقدمات راه‌اندازی قرارگاه راهیان نور بین‌الملل خبر داد.
کد خبر: ۹۶۸۷۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶ - 21August 2016

قرارگاه راهیان نور بین‌الملل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش دفاع پرس، در راستای تجلیل از خادمین شهدا و دستاندرکاران راهیان نور مراسمی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با حضور سردار علی فضلی جانشین ستاد مرکزی راهیان نور کشور، مسئولین استان، خانواده معظم شهیدان و خادمین شهدا برگزار شد.

سردار فضلی با بیان اینکه امروز در عرصه بینالمللی، مقاومت این امت را شاهد هستیم، افزود: در عرصه مواجهه با آمریکا و استکبار و صهیونیستها و دشمن قسمخورده این انقلاب، مردم لحظهای درنگ نکردند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اینکه بزرگترین حادثه هر کشور جنگ است، عنوان کرد: آن هنگام که جنگ به ملت ما تحمیل شد، به یک مقاومت تبدیل شد؛ که امروز برای همه عالمیان چه مسلمان و غیر مسلمان الگو و مبنا شده است.

سردار فضلی به دغدغه نمایش فرهنگی-رزمی راهیان نور که در همه استانهای میزبان راهیان نور اجرا میشود اشاره و خاطرنشان کرد: ما در استان بوشهر از این برنامه کمتر بهرهمند هستیم؛ لذا از بزرگان در این جلسه استدعا دارم از این برنامه غفلت نشود؛ تا زائرین راهیان نور و مهمانان نوروزی که به استان بوشهر سفر میکنند از این فضا بهرهمند شوند.

وی گفت: مقاومت دفاع مقدس از آن جهت مقدس شد که در مواجهه و مقابله با دشمن، با یک تقدس و روحانیت و معنویتی برگرفته از قرآن و احکام خدا همراه بود؛ که اگر قطعهای را در انقلاب سراغ داشته باشیم که عمل به احکام و قرآن در آن موج میزند همان هشت سال دفاع مقدس است.

جانشین ستاد مرکزی راهیان نور کشور خاطرنشان کرد: برخی سوال می کنند با حضور این همه رزمنده چگونه خدا خرمشهر را آزاد کرد؟ تفسیر آن اینگونه است که دست خدا از آستین رزمندگان بیرون آمد.

وی بزرگترین حادثه تاریخ انقلاب را پذیرش قعطنامه 598 عنوان و بیان کرد: امام(ره) برای مصلحت حفظ نظام آن را پذیرفتند و قشنگترین قطعه همین بود که دشمن آرزو داشت با پذیرش قطعنامه و ایجاد اختلاف و شکاف بین امت اختلاف به وجود بیاورد؛ اما مشاهده کردند این راهکار نیز عملی نشد.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج خطاب به خادمین و دستاندرکاران راهیان نور گفت: امروز شما این ارزشها را در قالب آنچه که انتظار مقام معظم رهبری است پیاده میکنید و فرماندهان لشکری هستید که در جنگ نرم سهم بزرگی را از آن خود کردهاید.

سردار فضلی راهیان نور را  یک عملیات بزرگ فرهنگی بی نظیر که با کمک همه بخشها راهبری میشود خواند و در ادامه تصریح کرد: در میان پازلهای فرهنگی که رهبری فرمودند، دو موضوع برجسته شده است؛ که کار برای شهدا و به ویژه شهدای گمنام و کار راهیان نور که امروز به فضل و عنایت خداوند به یک بلوغی رسیده است را میتوان ازجمله این موضوعات نام برد.

جانشین ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از شش میلیون نفر زائر کربلای ایران شدند؛ که به تعبیر شهید عباس بابایی یک حج بصیرتی به جا میآوررند، گفت: تدارک مقدمات راهاندازی قرارگاه راهیان نور بینالملل را در دستور کار داریم.

سردار فضلی اظهار داشت: امروز با راهبری و هدایت ستاد مرکزی راهیان نور کشور و قرارگاههای ارتش، نیروی انتظامی، جهاد و صداو سیما، بسیج و سپاه برخی از ارکان زیرساختها از نظر کمّی و کیفی توسعه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه امروز 25 هزار راوی و 27 هزار خادم افتخاری این عملیات بزرگ فرهنگی را راهبری میکنند، افزود: سال گذشته قریب به شش میلیون نفر از مناطق راهیان نور بازدید کردهاند.

جانشین رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در ادامه یادآور شد: زیرساختهای ما کفاف این حجم از زائر را نمیکند و ما دغدغه ایمنی داریم و همه با نهایت همت و تلاش این امر را اداره کنند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج گفت: جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس به دلایلی قریب به 2 هزار و 534 بار بمباران شده است و یا موشک به آن اصابت کرده است و رزمندگان باید ماجرای آن را برای مردم روایت کنند.

سردار فضلی همچنین به دیدار فروردین ماه خود با مقام معظم رهبری اشاره کرد؛ که رهبر انقلاب در آن دیدار فرموده بودند «امسال به فضل و عنایت خداوند راهیان نور خیلی خوبی برگزار شد؛ که باعث رضایتمندی بود».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار