ظریف تهران را به مقصد هاوانا ترک کرد

وزیر خارجه کشورمان در رأس یک هیات سیاسی و اقتصادی در آغاز اولین سفر منطقه‌ای خود به آمریکای لاتین، تهران را به مقصد هاوانا ترک کرد.
کد خبر: ۹۶۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ - 21August 2016

ظریف تهران را به مقصد هاوانا ترک کرد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان سفر به کشورهای آمریکای لاتین را آغاز کرد. وی در این سفر منطقهای با مقامات کشورهای کوبا، نیکاراگوئه، اکوادور، شیلی، بولیوی و ونزوئلا در مورد مناسبات دو جانبه و آخرین تحولات بین المللی رایزنی و گفتوگو میکند.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان را در جریان این سفر هفت روزه علاوه بر یک هیات سیاسی، یک هیات اقتصادی80 نفره نیز همراهی میکند و این هیات قرار است در هریک از کشورهای مقصد با همتایان خود در ارتباط با گسترش همکاری اقتصادی و تجاری رایزنی و گفتوگو کند.

بر اساس پیشبینیهای انجام شده وزیر خارجه کشورمان، در اول شهریورماه در هاوانا با رییسجمهور ، وزیر خارجه و تعدادی دیگر از مقامات این کشور رایزنی خواهد کرد.

طبق نظر کارشناسان امور بینالملل، روابط ایران و هاوانا از بعد سیاسی در سطح خوبی قرار دارد ولی این موضوع در ارتباط با سطح روابط اقتصادی دو کشور مصداق ندارد و بعد از برجام دو کشور درصدد هستند که این روابط را گسترش دهند.

پیشبینی میشود با انجام اولین سفر منطقهای ظریف به 6 کشور آمریکای لاتین، ایران وارد مرحله جدیدی از همکاریهای اقتصادی با کشورهای این منطقه شود.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار