سردار کرمی در یادواره شهدای یگان ویژه در مشهد عنوان کرد؛

ایثارگران باید مراقب طیفی باشند که دارای تفکر غربی هستند/امروز بیش از هر زمان دیگر به حفظ خط سرخ شهادت نیازمندیم

فرمانده یگان­‌های ویژه ناجاگفت: جریانی که از ما سرمایه­‌های زیادی را گرفت و همه ما و خانواده ایثارگران باید مراقب آن باشیم طیفی است که دارای تفکر غربی است. افراد منتسب به این جریان در بین ما پراکنده هستند.
کد خبر: ۹۷۰۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ - 21August 2016

ایثارگران باید مراقب طیفی باشند که دارای تفکر غربی هستند/امروز بیش از هر زمان دیگر به حفظ خط سرخ شهادت نیازمندیم

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، یادواره 1200 شهید فرماندهی یگان­های ویژه ناجا یادبود شهدای استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا و جمعی از مسئولین استان و فرماندهان ارشد انتظامی در تالار شهر مشهد برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن کرمی فرمانده یگان­های ویژه ناجا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در خصوص اهمیت مجالس یادبود شهدا، اظهار داشت: مجلس شهدا برای درس گرفتن است و اصولاً کسانی از این مجالس درس می­گیرند که نیاز دارند. ما نیازمندانی هستیم که برای ادامه خدمت و برای حفظ راه مقدس این شهدای عزیز نیازمندیم تا از این مجالس درس بگیریم. مجلس شهید مجلس ترحیم نیست مجلس امید برای آینده است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه­ های مختلف شاهد آن بوده و هستیم که بین چند گروه و جریان مرتب نزاع و درگیری اتفاق می­افتد و این جریانات بیشترن صدمه را به نظام وارد کرده ­اند.

کرمی خاطر نشان کرد: سنگینترین هزینه­ای که این گروه ­ها به کشور تحمیل کردند ریخته شدن خون این انسان های مجاهد، فداکار و شجاع و خدمتگزار است که امروز برای پاسداشت یاد و خاطره ­شان دور هم جمع شده­ ایم. هر چند روح پاک و مطهرشان ناظر بر اعمال ما است اما در ظاهر دیگر حضور فیزیکی آنها را در عرصه خدمتگزاری نداریم.

فرمانده یگان­ های ویژه ناجا ادامه داد: اولین طیف که به این نظام صداماتی را وارد کردند، معاندین هستند. آنها چه در داخل و چه در خارج قسم خورده ­اند تا نظام را از بین ببرند. این طیف دارای پرچمی هستند که طرفداران خود را زیر آن جمع کرده ­اند. آمریکا در رأس این جریان قرار دارد و انگلیس و اسرائیل جزو این جریان هستند و رژیم ­های مرتجع منطقه نیز که امروز ماهیت خود را نشان داده اند در این طیف قرار دارند.

وی تأکید کرد: جریان معاند جریانی بود که جنگ و تحریم­ ها را بر ما تحمیل کردند و تا توانستند فشار به کشورمان آوردند و امروز نیز مسلمانان را درگیر یک جنگ ویرانگر کرده ­اند و به دنبال آن هستند تا آثار اسلام را در منطقه از بین ببرند و و سرمایه­ های جهان اسلام را نابود کنند.

کرمی تصریح کرد: مبارزه با این جریان سخت نیست و شما راه مبارزه با این جریان را خوب آموخته ­اید و در این 37 سال حیات انقلاب اسلامی با مبارزه و استقامت خود این جریان را تحقیر کرده ­اید و به خاک ذلت کشانده ­اید. این جبهه با همه اتحاد و انسجامی که در خود به وجود آوردند در برابر خط سرخ شهادت حقیر و ناچیز هستند و حرفی برای گفتن ندارند.

فرمانده یگان ­های ویژه ناجا در ادامه به معرفی جریان دومی که در ریخته شدن خون جوانان این کشور نقش مهمی داشته است پرداخت و ابراز داشت: طیف دومی که از ما سرمایه ­های زیادی را گرفت و همه ما و خانواده ایثارگران باید مراقب آن باشیم طیفی است که دارای تفکر غربی است. این جریان زیر یک پرچم جمع نمی­ شوند و مشخصه ­ای ندارند.

کرمی گفت: افراد منتسب به این جریان در بین ما پراکنده هستند. مبارزه با این جریان سخت است. هدف آنها این است که کم­کم سبک زندگی ما را که برگرفته از زندگی شهدا است تغییر دهند. این جریان امید به آینده در دلشان نیست و در مقابل توپ و تشر غربی­ ها می­ ترسند و سازشکارند. ما نیاز به اجنبی و بیگانه ­ها نداریم که سرنوشت ما را بخواهند تغییر دهند.

وی اذعان داشت: شهدای عالیقدر در زمانی از دشمن نترسیدند که ما چنین قدرتی را در منطقه نداشتیم و امروز از هر جهت در منطقه از قدرت بالایی برخورداریم.

کرمی در پایان افزود: شهدا با تقدیم خون خود درسهای زیادی به ما دادند که میتوان به این موارد اشاره کرد اول اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر به حفظ خط سرخ شهادت نیازمندیم. دوم اینکه پیرو رهبر باشیم، حفظ فرهنگ که برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است مطلب سومی است که شهدا از ما میخواهند و داشتن وحدت کلمه و انسجام و یکدلی عامل چهارمی است که شهدا از ما خواستارند. در سایه این عوامل است که می­ توان راه نفوذ دشمن را سد کرد.

در ابتدای این مراسم سرهنگ علیرضا شریفی فرمانده یگان ویژه پاسداران خراسان رضوی ضمن خیرمقدم به میهمانان از نقش شهدا در سازندگی جامعه سخنانی را بیان داشت در ادامه سید مرتضی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در سخنانی به ارتباط شهدای دفاع مقدس و شهدای قیام عاشورا اشاره کرد و امتداد خون شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم را در امتداد خون سید و سالار شهیدان دانست.

روایتگری دفاع مقدس، مداحی، قرائت دلنوشته توسط فرزند شهید مدافع حرم، اجرای سرود و پخش کلیپ از دیگر بخش­های این مراسم بود.      

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها