بان کی مون:

باید جوانان پای میز مذاکره صلح رهبران حضور داشته باشند

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: اگر جوانان برای کشته شدن در جنگ ها مطرح هستند، باید پای میز مذاکره صلح رهبران نیز حضور داشته باشند.
کد خبر: ۹۷۰۲۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹ - 21August 2016

باید جوانان پای میز مذاکره صلح رهبران حضور داشته باشند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، بان کی مون گفت: اینجانب از توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک برای رهبری دلسوزانه ایشان در باره تشکیل اولین تیم پناهندگان المپیک و از فرصت ملاقاتی که با اعضای این تیم برایم فراهم کرد تقدیم می کنم.

وی با بیان اینکه توان آنان در ادامه بقا با وجود ترس از جابه جایی و رنج ناشی از تحمل تلفات، قابل تحسین بود افزود: اگرچه هیج چیز نمی تواند گذشته را تغییر دهد، این ورزشکاران ثابت کردند که می توان برغیرممکن ترین ناملایمات غلبه کرد. حتی اگر این افراد شانس برنده شدن و ایستادن در سکوی قهرمانی را نداشته باشند همچنان قهرمان تلقی می شوند.


وی ادامه داد: من در این پناهندگان جوان شور و شوق و قولی که به میلیون ها جوان در سرتاسر دنیا داده شده را دیدم و در این کشاکش فقر گسترده، تبعیض نفرت انگیز، افزایش افراط گرایی خشونت آمیز، تخریب محیط زیست و دیگر تهدیدات جهانی، باید برای یافتن راه حل به کسانی به ویژه جوانان بنگریم که سخت ترین ضربه را خورده اند.


بان کی مون با بیان اینکه سازمان ملل متحد، متعهد به خدمت به جوانان است اظهارکرد: اینجانب آقای احمد الهنداوی را زمانی که 28 سال داشت به سمت نخستین نماینده دبیرکل درامورجوانان منصوب نمودم ، ما تلاش می کنیم تا تضمین گردد هر فرد جوان بتواند به تحصیلات، بهداشت، اشتغال و حقوقی که سزاواراوست دست یابد.


به گفته وی، سالانه، مجمع جوانان شورای اقتصادی - اجتماعی سازمان ملل متحد مسئولان دولتی و فعالان جوان را برای بحث درمورد نگرانی های مهم جهانی گردهم می آورد. سازمان ملل متحد مشارکت بیشتر و بیشتری در راستای ترویج صلح و توسعه در سراسر جهان با سازمان هایی دارد که رهبری آنها به عهده جوانان بوده یا متمرکز بر آنان است.


دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: روزجهانی جوانان که هرساله در 12 اوت برگزارمی شود، باید زمانی برای تعهدات واقعی باشد. امسال، من از این مناسبت برای اعلام مراحل جدید برای توانمندسازی جوانان استفاده می کنم.


وی افزود: یکی از بی عدالتی های جدی که اینجانب قصد اصلاح آن را دارم محرومیت جوانان از موضوعات امنیتی است. برای من پر واضح است که اگر جوانان برای کشته شدن در جنگ ها مطرح هستند، باید پای میز مذاکره صلح رهبران نیز حضور داشته باشند.


بان کی مون ادامه داد: شورای امنیت سازمان ملل متحد در نهایت در ماه دسامبر زمانی که قطعنامه 2250 را به تصویب رساند، حمایت از جوانان صلح ساز را به رسمیت شناخت.


وی تاکیدکرد: اینجانب اعضای گروه مشورتی جدیدی را برای مطالعه پیشرفت درباره این اقدام بی سابقه ، معرفی کردم . همانند بسیاری از هئیت ها، این گروه نیز متنوع و بین المللی است - اما این باراین گروه از مزیت داشتن افراد جوان بهره می برد؛ نزدیک به نیمی از اعضای گروه را جوانانی تشکیل می دهند که یکی پدرش را در جنگ از دست داده، دیگری از شلیک گلوله جان به در برده و بقیه پناهنده بوده ند. با ترکیب تخصص تمام اعضا، من انتظار دارم گزارش آنان به پیشرفت های جدید منجر شود.


بان کی مون گفت: جوانان تمام مهارت ها و انرژی مورد نیاز برای کمک به جامعه را در خود دارند. اما فرصت برای کار شایسته ندارند. در مقیاس جهانی، بیش از 70 میلیون نفراز جوانان بیکارهستند. برای کمک به افزایش سطح توجه به این چالش، اینجانب آقای ورنر فایمان، صدراعظم سابق اتریش را به عنوان فرستاده ویژه جدید برای اشتغال جوانان منصوب کردم . او با همکاری با فرستاده ویژه جوانان و کارشناسان سازمان ملل متحد در این مورد و برای ایجاد تغییر از جمله در سازمان بین المللی کار تلاش خواهد کرد.


وی تاکید دارد: به نظر ما، جوانان می توانند کاری بیش از پرکردن مشاغل انجام دهند به عبارت دیگر آنان می توانند شغل ایجاد کنند. اینجانب جوانان را فرا می خوانم خطرپذیرباشند با درک این واقعیت که هرکارآفرین موفق پس از گذشت از انبوهی از اشتباهات به قله رفیع موفقیت رسیده است.


وی تصریح کرد: جوانان درهمه جا می توانند به تحقق چشم انداز برنامه 2030 برای توسعه پایدارکمک کنند یعنی برنامه جهانی ما برای مردم، این سیاره و کامیابی.


دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: امسال، سازمان ملل متحد اعضای نخستین کلاس رهبران جوان سازمان ملل متحد برای آرمان های توسعه پایدار را معرفی خواهد کرد که عبارتند از ١٧ نفر جوان برجسته منتخب از بین بیش از ١٨ هزار کاندید. ما این منتخبین را در ماه سپتامبر به مقر سازمان ملل متحد خواهیم آورد تا ایده های آنان را برای آینده مشترک مان بشنویم.


بان کی مون تصریح کرد: این مراحل ممکن است کوچک و نمادین به نظر برسند. درنهایت، 17رهبر توسعه پایدار، تحولی که ما نیاز داریم را نمایندگی خواهند کرد. گروه مشورتی جوانان و ایجادکنندگان صلح تنها تعداد اعضای انگشت شماری هستند و یک انتصاب جدید ممکن است به نظر تحول ایجاد نکند.


بان کی مون دربخشی دیگر ازاطلاعیه مطبوعاتی آورده است: البته اینجانب درک می کنم که این اقدامات مشکلات جهانی را یک شبه حل نخواهد کرد و از همه مردم به ویژه جوانان، می خواهم، تا وظیفه خود را انجام دهند. هر جا بروم و هر فرصتی به دست آورم، مصرانه از جوانان می خواهم شهروند جهانی باشند، ندای خود را رسا کنند و جهان را تغییر دهند. دهها هزار نفر از جوانان در حال حاضر تلاش های موفق را رهبری می کنند. ما برای رسیدن به آرمان هایمان به میلیون ها نفر نیاز داریم.


وی گفت: پیشرفت تدریجی به مرور افزون می گردد. من به خاطر دارم زمانی که فرزندانم را در آغوش می گرفتم وحالا آنان خود فرزند دارند. شما ممکن است متوجه رشد کند یک فرد جوان در هر روز نباشید اما قطعا تفاوت چشمگیری را در طول زمان خواهید دید. هنگامی که ما پیوسته جوانان جهان را حمایت می کنیم، آنان می توانند آینده ای امن تر، عادلانه تر و پایدار تر برای نسل های آینده ایجاد کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار