بازداشت سرکرده داعش در شمال لیبی

نیروهای امنیتی لیبی روز یکشنبه موفق شدند «محمد رحیل الورفی» سرکرده گروهک تروریستی داعش را درحالی که به همراه خانواده اش از شهر «سرت» واقع در شمال لیبی فرار می‌کرد، بازداشت کنند.
کد خبر: ۹۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۳ - 21August 2016

بازداشت سرکرده داعش در شمال لیبی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، منابع امنیتی لیبی افزودند: نیروهای موسوم به «بنای آهنین» وابسته به دولت وفاق ملی، سرکرده داعشی را به همراه خانواده اش در منطقه شرقی شهر سرت بازداشت کردند.

الورفی مسئول مجتمع درمانگاه مرکزی سرت بود که در مدت اشغال این شهر به وسیله داعش، پزشکان را مجبور می کرد تا در مجتمع پزشکی حضور داشته باشند و عملیات جراحی و درمان عناصر داعش را انجام دهند.

در همین حال نیروهای عملیات بنای آهنین روز یکشنبه توانستند کنترل مسجد رباط در مرکز شهر سرت که مرکز دیوان الحسبه (اداره اقتصاد و دارائی) این گروهک تروریستی بود، به کنترل خود در آورند.

مرکز رسانه ای عملیات بنای آهنین در بیانیه عصر یکشنبه خود اعلام کرد که کنترل مسجد رباط پس از آن صورت گرفت که نیروهای نظامی لیبی توانستند یک مرکز امنیتی و خیابان دبی و شعبیه را به صورت کامل به کنترل خود درآورند.

این درحالی است که گروهک تروریستی داعش در مدت زمانی که شهر ساحلی سرت را در اشغال خود داشته است، از مسجد رباط به عنوان دیوان حسبه (امور اقتصادی) استفاده کرده و سرکرده های آن از منابر این مسجد، سخنرانی می کردند و بیش از یک سال، در صحن این مسجد احکام خود را به اجرا می گذاشتند.

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور معدوم این کشور در سال 2011 دستخوش ناآرامی است.

گروه تروریستی داعش بخشی از سرزمین لیبی در شهر سرت زادگاه قذافی واقع در 450 کیلومتری شرق طرابلس را از نوامبر سال 2014 در اشغال دارد. داعش درصدد اشغال مناطق نفت خیز این کشور و در اختیار گرفتن قدرت نظامی در این کشور است.

نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی از ماه می گذشته (اردیبهشت/خرداد) عملیات گسترده نظامی در شهر سرت را برای باز پس گیری آن از تروریست های داعش آغاز کردند و تا کنون تدوام داشته است.

منبع: ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار