حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام:

حق مسجد آنگونه که باید ادا نمی‌شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در جشنواره تجلیل از برترین‌های مساجد استان، گفت: مردم را فارغ از جناح‌بازی‌ها و سیاست‌بازی‌ها به مسجد دعوت کنیم.
کد خبر: ۹۷۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۵ - 22August 2016

حق مسجد آنگونه که باید ادا نمی‌شود

به گزارش دفاع پرس از چهارمحال و بختیاری، حجتالاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در نخستین جشنواره تجلیل از برترینهای مساجد چهارمحال و بختیاری، که در حسینیه آیت الله بهاءالدینی سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیهالسلام برگزار شد، اظهار داشت: امیداورم با حضور در این جلسات بتوانیم حق مساجد را ادا کنیم تا مساجد حیات خود را بیابند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مساجد شأن والا دارند. اگر شأن مسجد فقط همین باشد که بیتالله یعنی خانه خدا گفته شود، کافی است که بندگان خدا همه همّ و غمّشان آن باشد که در مسجد باشند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: مسجد در قرآن مورد توجه جدی قرار گرفته است. برای نقش مسجد، وظیفه نمازگزاران و رعایت شئونات مختلف مسجد روایتهای جدی و زیادی داریم.

وی تأکید کرد: مبادا خانه و فرزند بر خانه خدا مقدم شود، که این جفاست و عبد خدا اینگونه نیست.

حجتالاسلام و المسلمین نکونام گفت: دشمنان خدا به این خانههای خدا چقدر طمع کردند تا جایگاه آن را پائین بیاورند و مردم را دور کنند و به طریق مختلف دنبال این هدف هستند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: شیطان نیز بهانههائی میتراشد تا ما را از نعمتها و فضائل مسجد دور کند.

وی گفت: شیطان وسوسهاش تمام وقت است، پس ما هم باید مراقبتمان تمام وقت باشد تا اسیر فریبهای وی نشویم. در جامعهای که مسجد محور ارتباطات بندگان با خدا باشد و شبهات را بر طرف کند؛ شیطان انسان را وسوسه میکند تا از مسجد دور شود.

حجتالاسلام والمسلمین نکونام افزود: ساخت مسجد ضرار یعنی دشمن به هیچ طریقی نتوانست با مسجد مقابله کند جز با مسجد؛ باید آنقدر مساجدمان را فعال و کارا کنیم که دشمن نتواند جز با مسجد به مقابله با مسجد بپردازد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه مساجد در کشور و استانمان حقش آنگونه که باید ادا نمیشود، گفت: امروز شبهات جوانان در تمام ابعاد وجود دارد که باید مساجد و کانونها پاسخگو باشند.

وی تأکید کرد: همهی دعواهای ما با دشمن بر سر عترت است، ما برحقیم و آنان بر باطل. مردم را فارغ از جناح بازیها و سیاستبازیها به مسجد دعوت کنیم. هماستانیهای خوب خود را دعوت به مسجد کنیم تا دِین خود را هر مقدار که هست ادا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار