24 شهریور برگزار می‌شود؛

کارگاه آموزشی روش‌های استاندارد داوری اختراعات و نوآوری‌ها

معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری مازندران گفت: کارگاه آموزشی روش‌های استاندارد داوری اختراعات و نوآوری‌ها 24 شهریورماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۷۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ - 22August 2016

کارگاه آموزشی روش‌های استاندارد داوری اختراعات و نوآوری‌ها

به گزارش دفاع پرس از مازندران، میثم سیفی معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری مازندران، با بیان اینکه پارک علم و فناوری مازندران یکی از مراجع اصلی ارزیابی و داوری ثبت اختراع در کشور است، اظهار داشت: پارک علم و فناوری مازندران سال گذشته در راستای توسعه داناییمحور، نخستین کارگاه آموزشی را برای متقاضیان ارائه اظهارنامه ثبت اختراع برگزار کرد.

وی با بیان اینکه در سال جاری با توجه به افزایش قابل توجه تعداد متقاضیان، ایجاد روال مشخص و استاندارد در زمینه نحوه داوری امری اجتنابناپذیر است، افزود: برای آشنایی هرچه بهتر و بیشتر اساتید و داوران پارک علم و فناوری مازندران در امر ارزیابی ادعاهای ثبت اختراع، کارگاه آموزشی روشهای استاندارد داوری اختراعات و نوآوریها 24 شهریورماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر برگزار میشود.

معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: کارگاه آموزشی روشهای استاندارد داوری اختراعات و نوآوریها با توجه به اهمیتی که دارد، با دعوت از مهرداد الیاسی رئیس ثبت اختراع کشور برگزار میشود.

سیفی پیشرفت و رفاه بشر را وابسته به ظرفیت خلاقیت در حوزههای فناوری دانست و خاطرنشان کرد: محافظت قانونی از خلاقیتها مشوق سرمایهگذاری بیشتر است که به نوآوریهای بیشتر میانجامد.

وی عنوان کرد: این دورهها بر بیان قانونی حقوق معنوی و اقتصادی افراد خلاق در ارتباط با آنچه که خلق میکنند و حقوق عموم برای دسترسی به دستاورد این افراد و همچنین توسعه، ترویج خلاقیتها، گسترش و کاربردی کردن نتایج آنها و تشویق تجارت منصفانه تأکید دارد.

معاون فناوری و پشتیبانی پارک علم و فناوری مازندران با بیان اینکه حقوق مالکیت فکری به معنای حقوق قانونی منتج از فعالیت ذهنی و فکری در زمینههای صنعتی و علمی است، اضافه کرد: تشویق و محافظت از مالکیت موجب رشد اقتصادی، پدید آمدن شغلها و صنایع جدید و ارتقاء کیفیت و خرسندی از زندگی است که در مالکیتهای صنعتی حق انحصاری اختراع، طرحهای صنعتی، علائم تجاری و رازهای تجاری مهمترین مواردی هستند که مخترع باید به آنها توجه کند.

سیفی در پایان گفت: دانشجویان و فارغالتحصیلان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی باید از مسائل مختلف مربوط به ثبت اختراع، ابتکار و موضوعات مربوط به مالکیت فکری اطلاع داشته باشند و آموزشهایی ببینند تا در صورت داشتن ایده و اختراع بتوانند از طریق آن به کسب و کار مورد نظر دست یابند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار