در کمیسیون قضایی مطرح شد؛

بررسی حذف مجازات اعدام از جرایم مواد مخدر

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از بررسی حذف اعدام از مجازات مواد مخدر در جلسه امروز (دوشنبه ) کارگروه حقوق جزای این کمیسیون خبر داد.
کد خبر: ۹۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ - 22August 2016

بررسی حذف مجازات اعدام از جرایم مواد مخدر

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، جلیل رحیمی جهان آبادی اظهار کرد: طرح تک ماده ای حذف اعدام از مجازات مواد مخدر در مجلس گذشته نیز در دستور کار قرار داشت که به نتیجه نرسیده بود و این طرح در مجلس دهم مجددا در دستور کار کمیسیون قضایی قرار گرفت.

وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون نظر مرکز پژوهش های اسلامی قم ، مرکز پژوهش های مجلس ، ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمینه حذف اعدام از مجازات مواد مخدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نکته جالب این بود که نظرات اسلامی ، فقهی ، پژوهشی و مطالعاتی و همچنین نظر خود کمیسیون خیلی نزدیک به هم بود و این نشان میدهد که اجماع نسبی وجود دارد که مسأله اعدام در مواد مخدر یک آسیب امنیتی اجتماعی و روانی ایجاد کرده که نیازمند تجدید نظر است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بررسی کمیسیون قضایی در مورد این طرح همچنان ادامه دارد، اضافه کرد: قرار شد در مورد ابعاد مختلف این مسأله مجازات هایی جایگزین اثرات حذف اعدام و آسیب های آن مطالعه جامعی صورت گیرد تا این طرح پخته شود و در صورت رای آوری در کمیسیون به صحن علنی مجلس ارجاع شود.

رحیمی یادآور شد:در جلسه امروز موارد مختلفی مطرح شد که از جمله آنها حذف کامل مجازات اعدام ازجرایم مربوط به مواد مخدر، حذف مشروط آن،  در نظر گرفتن اعدام برای جرایم سازمان یافته ، مسلحانه و بینالمللی مواد مخدر و ... بود.

منبع:ایسنا

نظر شما
پربیننده ها