با دستور جهانگیری؛

موزه مرکز اسناد و کتابخانه امام‌خمینی(ره) تاسیس می‌شود

معاون اول رئیس‌جمهور از دستگاه‌ها خواست که همکاری‌های لازم را برای احداث موزه مرکز اسناد و کتابخانه امام‌خمینی(ره) به عمل آورند.
کد خبر: ۹۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶ - 23August 2016

موزه مرکز اسناد و کتابخانه امام‌خمینی(ره) تاسیس می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیسجمهور صبح امروز(سهشنبه) با حضور در مرقد مطهر امامخمینی(ره) در جلسهای درباره موزه، مرکز اسناد و کتابخانه امامخمینی(ره) تصریح کرد: کسانی که دوران امامخمینی(ره) را درک کردهاند وظیفه دارند تصویر درست و واقع بینانهای از امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی به نسلهای آینده ارائه دهند و در همین راستا لازم است از آثار بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران نگهداری و در معرض دید علاقمندان داخلی و خارجی قرار گیرد.

معاون اول رئیسجمهور با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) متعلق به همه نسلها است، گفت: ما وظیفه داریم از آثار امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی صیانت و حفاظت کنیم تا این آثار برای نسلهای آینده ماندگار بماند.

جهانگیری از سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان اسناد و کتابخانه ملی خواست همکاریهای لازم را برای احداث موزه مرکز اسناد و کتابخانه امام خمینی (ره) بعمل آورند.

در این جلسه حجتالاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) نیز با قدردانی از زحمات و تلاشهای معاون اول رئیسجمهور برای تکمیل و ساماندهی حرم در سال 93 گفت: امیدوارم با دستورات دکتر جهانگیری شاهد افتتاح موزه مرکز اسناد و کتابخانه امام خمینی (ره) در ایام دهه فجر امسال باشیم.

در این نشست که وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون حقوقی رییسجمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی نیز حضور داشتند، گزارشی از مطالعات و پیشبینیهای انجام شده برای ساخت موزه مرکز اسناد و کتابخانه امام خمینی (ره) ارائه شد.

منبع: پایگاه اطلاعرسانی ریاستجمهوری

نظر شما
پربیننده ها