دفاع پرس از آخرین تحولات فلسطین گزارش می‌دهد؛

حملات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها به مردم بی‌دفاع فلسطین/ دفتر صلیب سرخ در فلسطین تعطیل شد

همزمان با اعتراضات فلسطینیان در سالروز به آتش‌ کشیده شدن مسجدالاقصی، نظامیان صهیونیست به حملات خود علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری ادامه می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ - 24August 2016

حملات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها به مردم بی‌دفاع فلسطین/ دفتر صلیب سرخ در فلسطین تعطیل شد

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، رسانههای خبری در کرانه باختری از حمله مجدد نظامیان صهیونیست به خانههای مردم در منطقه «بیت عینون» در شرق شهر الخلیل خبر دادند.

از طرفی شبکه تلویزیونی الاقصی  گزارش داد که در درگیریهای میان جوانان فلسطینی و نیروهای اشغالگر در شهرک «حزما» واقع در کرانه باختری 2 فلسطینی مجروح شدند.

این گزارش افزود: صهیونیستها هفت جوان فلسطینی را نیز در کرانه باختری بازداشت کردند.

در همین حال خبرگزاری قدسنت از حمله و بازرسی خانههای فلسطینیان در روستای «کفر قدوم» در شرق قلقیلیه در کرانه باختری توسط نظامیان اسرائیلی خبر داد.

از سوی دیگر نیروهای صهیونیست 2 خانه مسکونی در منطقه «ام الخیر» در جنوب شرق الخلیل را تخریب و یک فرد سالمند را بازداشت کردند.

همچنین تظاهرکنندگان فلسطینی در راستای همبستگی با «بلال کاید» از اسرای فلسطینی و در اعتراض به حمایت ضعیف کمیته بینالمللی صلیب سرخ از اسرای این کشور دفتر این نهاد بینالمللی در شهر رامالله را بستهاند.

به گزارش خبرگزاری صفا، بلال کاید به مدت 70 روز است که در اعتصاب غذا  به سر میبرد و با وخامت وضعیت جسمانی روبهرو است.

بلال کاید روز سهشنبه با ارسال نامهای برای فلسطینیان بر ادامه اعتصاب و استقامت خود تأکید کرد. وی در این نامه نوشته است: «برای ایستادگی و نه برای مصالحه به زندان بازگشتم.»

از طرفی در پی تشدید بمباران غزه توسط اسرائیل، آمریکا از اتباعش در این منطقه ساحلیِ تحت محاصره خواست در اسرع وقت غزه را ترک کنند.

این هشدار وزارت خارجه آمریکا پس از آن صادر شده که ارتش اسرائیل از یکشنبه اهدافی را در نوار غزه بمباران و چهار تن را زخمی کردهاست.

وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیهای افزود: «جوّ امنیتی در غزه و مرزهای آن خطرناک و بیثبات است.»

این وزارتخانه با اشاره به کشته یا زخمی شدن شماری آمریکایی در حملات اسرائیل به غزه از اکتبر 2015 به بعد، افزود: با این حال «هیچ نشانهای دال بر اینکه شهروندان آمریکا بهطور خاص بر اساس ملیتشان هدف قرار گرفتهاند، وجود ندارد.»

شبکه تلویزیونی المنار نیز خبر داد: نمایندگان فراکسیون جنبش حماس در شورای قانونگذاری فلسطین با هدف بررسی تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی تشکیل جلسه دادند.

نمایندگان وابسته به فراکسیون حماس در شورای قانونگذاری به نشستی در این شورا فراخوانده شدند؛ تا به بررسی حملات مکرر رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و حضور هر روزه شهرکنشینان صهیونیست در این مکان مقدس که در واقع تلاشی برای تقسیم زمانی مسجد الاقصی به شمار میآید، بپردازند. 

نمایندگان حاضر در این نشست با اشاره به جنایات صهیونیستها، بر ضرورت واکنش عربی و اسلامی مناسب و فوری تاکید کردند.

یوسف شرفی از نمایندگان حاضر در نشست شورای قانونگذاری گفت: «امروز روز گریستن برای مسجدالاقصی نیست؛ امروز باید نگاه  تماشاچیانه به مسجد الاقصی را تغییر داد. آنچه امروز اولین وظیفه در قبال مسجد الاقصی به شمار میآید، حرکتی است که علمای دین باید به عشق مسجد الاقصی آغاز کنند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز حملات تجاوزکارانه اخیر رژیم صهیونیستی به فلسطینیان بیدفاع در باریکه غزه را محکوم کرد.

وی همچنین ضمن یادآوری چهل و هفتمین سالگرد به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط صهیونیستها، روند مستمر تعرض به مسجد الاقصی از طریق حفاریهای رژیم اشغالگر قدس در زیر و اطراف مسجد الاقصی و پیگیری سیاست یهودیسازی بیتالمقدس را مردود دانست و خواستار تحرک بینالمللی در جهت توقف این روند شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین رویکرد برخی دولتها در جهت عادیسازی روابط با غاصبان صهیونیستی را بهمعنی نادیده گرفتن جنایتهای مستمر این رژیم علیه ملت مظلوم فلسطین و موجب گستاخی بیشتر صهیونیستها توصیف کرد و بر ضرورت هوشیاری و احساس مسئولیت بیشتر ازسوی رهبران کشورهای اسلامی در قبال آرمان فلسطین تأکید کرد.

خبر دیگر اینکه روز گذشته یک عضو یهودی سنای آمریکا به همراه دهها صهیونیست دیگر با هتک حرمت مسجد الاقصی در شهر اشغالی قدس برای انجام دادن آئینهای تلمودی وارد این مسجد شد.

این افراد که تحت حمایت نظامیان صهیونیست بودند، پس از گشت و گذار در این مکان مقدس، به انجام مناسک تلمودی پرداختند. محافظان مسجد الاقصی با سر دادن شعار به مقابله با آنها پرداختند.

گفتنی است در تاریخ 21 اوت سال 1969 (30 مرداد 1348) یک صهیونیست استرالیایی به نام دنیس مایکل روهان به عمد مسجد الاقصی را به آتش کشید و به بخشهای بسیاری از آن خسارت وارد کرد.

در این حادثه بیش از هزار و 500 متر مربع از این مسجد در آتش سوخت و خسارتهایی به ستونها و آثار تاریخی و قدیمی آن وارد شد.

مقامات صهیونیست برای توجیه این رسوایی، عامل این آتشسوزی را بازداشت و به بهانه مشکلات روانی وی را در بیمارستانی بستری کردند و پس از مدت کوتاهی او را به استرالیا بازگرداندند.

این جنایت با واکنش گستردهای در جهان اسلام ازجمله تظاهرات گستردهای در کشورهای مختلف مواجه شد.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار