سانا گزارش داد؛

واکنش سوریه به عملیات نظامی ترکیه در حلب

وزارت امور خارجه سوریه ضمن محکوم کردن عملیات نظامی ترکیه در شهر جرابلس حلب اعلام کرد: این اقدام نقض حاکمیت ملی سوریه است.
کد خبر: ۹۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ - 24August 2016

واکنش سوریه به عملیات نظامی ترکیه در حلب

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک مقام مسئول در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که سوریه ورود تانکهای ترکیه به خاک کشورش جهت انجام عملیات نظامی در شهر «جرابلس» حلب با پوشش هوایی جنگندههای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا را محکوم میکند.

وی با بیان اینکه عملیات نظامی ترکیه در این منطقه نقض حاکمیت ملی سوریه است، افزود: مبارزه با تروریسم در خاک سوریه از سوی هر طرفی باید با دولت سوریه و ارتش آن هماهنگ شود.

منابع خبری صبح امروز چهارشنبه (سوم شهریورماه) گزارش دادند که تانکهای ترکیه با عبور از مرز وارد خاک سوریه شدند و بیش از 70 موضع داعش را در شهر مرزی جرابلس منهدم کردند؛ درعینحال جنگندههای اف 16 ترکیه نیز 12 موضع داعش را در این منطقه بمباران کردند.

در همین خصوص «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی در آنکارا اظهار داشت: عملیات ترکیه در سوریه به دنبال از بین بردن خطرات ناشی از داعش و حزب اتحاد دموکراتیک کرد آغاز شدهاست.

وی افزود: دولت ترکیه قصد دارد از حملات به خاک خود از مناطق مرزی جلوگیری کند و به محض برطرف شدن خطر، عملیات پایان مییابد.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تاکید کرد: عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه در واکنش به حمله انتحاری داعش در «غازی عینتاپ» است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار