رژیم صهیونیستی پس از 71 روز اعتصاب غذا در برابر اسیر فلسطینی تسلیم شد

اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی پس از 71 روز اعتصاب غذای «بلال کاید» اسیر فلسطینی با قبول درخواست وی، با او به توافق رسید و به این اعتصاب غذا پایان داد.
کد خبر: ۹۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳ - 25August 2016

رژیم صهیونیستی پس از 71 روز اعتصاب غذا در برابر  اسیر فلسطینی تسلیم شد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «بلال کاید» اسیر فلسطینی که در اعتراض به بازداشت موقتش دست به اعتصاب غذا زده بود، پس از 71 روز مبارزه با اداره امور زندانهای رژیم صهیونیستی به توافق رسید و به اعتصاب غذای خود پایان داد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری فلسطینالیوم، در این توافق رژیم صهیونیستی متعهد شد بازداشت موقت اسیر کاید را پس از تاریخ 12/12/2016 تمدید نکند و در مقابل اسیر فلسطینی مذکور نیز به اعتصاب عذایش پایان داد.

کاید قرار بود در 14 ژوئن گذشته پس از تحمل دوره حبس 14 سال و نیم در زندان اسرائیل، آزاد شود، اما دادگاه بدون هیچ گونه دلیل و اتهامی، 6 ماه دیگر به مدت بازداشت وی اضافه کرد.

بلال کاید پس از صدور حکم جدید دست به اعتصاب غذا زد و در طول این مبارزه بارها حالش وخیم شد.

کاید که به خاطر وخامت حالش به بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان «بزرلای» منتقل شده بود، قبول نکرد دستگاههای پزشکی را به بدن او وصل کنند؛ وی حتی حاضر به دریافت سرمهای خوراکی نشده و فقط به آب و نمک اکتفا میکرد.

از سوی دیگر جنبش حماس، رفتار وحشیانه با کسانی را که با بلال کاید اعلام همبستگی کردهاند، محکوم کرد و افزود: این رفتارها، دلیلی بر نادیده گرفتن رنج اسرا و عدم رعایت حقوق آنهاست.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز اقدام دستگاههای امنیتی تشکیلات خودگردان در سرکوب یک تجمع مسالمتآمیز با کاید و دیگر اسرا را محکوم کرد و افزود: این اقدام مانند مشارکت در جنایتهای رژیم صهیونیستی علیه اسراست.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار