ابراهیم الجعفری عنوان کرد؛

نبرد عراق و سوریه با تروریسم تهدیدکننده جهان

وزیر خارجه عراق در دیدار ولید المعلم همتای سوری خود، جنگ بغداد و دمشق را ضد تروریسمی دانست که امنیت جهانی در معرض تهدید قرار داده است.
کد خبر: ۹۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷ - 26August 2016

نبرد عراق و سوریه با تروریسم تهدیدکننده جهان

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق در دیدار با ولید المعلم همتای سوری خود گفت: همه دنیا در حال حاضر در معرض تروریسم قرار دارند.

بر اساس گزار ش پایگاه النهرین، ابراهیم الجعفری افزود: سوریه و عراق از خودشان و به نیابت از کشورهای دیگر دنیا دفاع می کنند زیرا تروریسم در کشور خاصی و قشر اجتماعی متوقف نمی شود و به دنبال گسترش در همه جای دنیاست.

الجعفری درباره همکاری های سوریه و عراق نیز بیان کرد: هیچ عاملی نمی تواند مانع همکاری میان ما شود و هر زمان که لازم باشد توسعه پیدا می کند ما در عرصه میدانی فعالیت داریم. پیروزی عراق پیروزی برای همه کشورهای خسارت دیده از تروریسم است. عراق مایل به برقراری روابط محکم با سوریه و دیگر کشورهای عربی است.

وی تاکید کرد: بهترین واکنش به چالش تروریستی، همدلی کشورها برای پشت سر گذاشتن صفحه تروریسمی است که منطقه را در نوردیده است.

الجعفری مجددا با حضور نیروهای ترکیهای در خاک عراق مخالفت کرد و افزود: روابط با ترکیه به عنوان یک کشور همسایه برای ما مهم است و خواستار این هستیم که این رابطه بر اساس منافع مشترک و به دور از اقدامات تحریک کننده و ناقض حاکمیت ملی باشد.

از سوی دیگر ولید معلم نیز گفت: ما با عراق در یک جبهه قرار داریم و از ملتمان ضد تروریسم تکفیری حمایت می کنیم. ما با الجعفری درباره اوضاع سوریه و ادامه مبارزه ملت سوریه با تروریسم بحث و گفتگو کردیم و به برداشت مشترک رسیدیم.

درباره همکاری میان دو کشور نیز بیان کرد: تصمیم دو کشور تعمیق روابط همکاری در همه زمینههاست.

وزیر خارجه سوریه در ادامه به تمجید از پیروزی های نیروهای مسلح عراق و حشد الشعبی ضد داعش پرداخت و تاکید کرد: ارتش، حشدالشعبی و عشایر عراق در فلوجه  پیروزیساز شد و در آستانه پیروزی در موصل است و این پیروزی برای ملت ما در سوریه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار