استاد دانشگاه کویت:

باید ازسیاست خارجی ایران درس گرفت

یک پژوهشگر و استاد دانشگاه کویت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را به فراگیری درس هایی از سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران فراخواند.
کد خبر: ۹۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸ - 26August 2016

باید ازسیاست خارجی ایران درس گرفت

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «پروفسور عبداللطیف بن نخی» طی مقاله ای درروزنامه الرای مینویسد: 'بیایید از اندوخته تجربیات آموزنده ایران درس بگیریم، کشوری که مشترکات بیشماری از جمله دین وموقعیت جغرافیایی با ما دارد ومی تواند الگویی جهت فراگیری اصول سیاست خارجی باشد'.

وی در ادامه می افزاید 'درحال حاضر ایران در یک تحول شگرف تکنولوژی وتوسعه علمی به سر می برد و با گام های استوار و بر مبنای طرح هایی حساب شده به جهان فناوری پا می نهد، و معتقدم قبل از استفاده از پیشرفت های عظیم علمی وصنعتی این کشور باید روابط سیاسی خود را با آنها گسترش دهیم .

دکتر بن نخی تاکید می کند گسترش روابط با پیشکسوتان بخصوص کشورهای بزرگ همسایه و توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با آنان علیرغم برخی اختلاف نظرهای سیاسی اجتناب ناپذیر است و باید همگام با توسعه همکاری های دو جانبه به موارد اختلاف رسیدگی کرد.

وی اظهار داشت 'به عنوان نمونه، مناسبات ایران و ترکیه به دلایل مختلف و ناشی از اختلاف نظرهای گوناگون شاهد فراز و نشیب های فراوان بوده است، اما این دو کشور همواره روابط دو جانبه خود را بخصوص در زمینه های اقتصادی و تجاری حفظ کردند و حتی دولت ایران در شب کودتای ناکام ترکیه از دولت این کشور حمایت کرد'.

این استاد دانشگاه کویت در ادامه نوشت: 'اظهارات اخیر مرزوق الغانم، رئیس پارلمان کویت مبنی بر ((ضرورت توسعه روابط کشورهای شورای همکاری با ایران و اینکه این کشورها با ایران شریک بوده و منافع همه ما ایجاب می کند که پیوندهای همکاری را ایجاد کنیم)) باید مبنای عملکرد ما باشد .

بن نخی در ادامه این مقاله می نویسد: 'اخیراً در سفری به ایران شاهد پیشرفت های عظیم تکنولوژی این کشور بودم و هدفم از این نوشتار این است که به مردم کویت اهمیت دانش و مشخصاً دانش تکنولوژی و فناوری اهمیت را نشان دهم، دانشمندان جوان ایران در هفته های اخیر موفق شدند موتور هواپیمایی جت (اوج) و سامانه موشکی پدافند هوایی تولید کنند.

این استاد کویتی همچنین نمایندگاه پارلمان این کشورش را به توسعه روابط با جمهوری اسلامی فراخواند .

منبع: ایرنا

 

نظر شما
پربیننده ها