رئیس شورای سیاسی عالی یمن:

دولت ملی یمن به‌زودی معرفی می‌شود/ سرپیچی نیروهای آل‌سعود از ورود به جنگ علیه یمن

صالح الصماد گفت: شورای سیاسی عالی یمن تصمیم دارد به زودی دولت ملی را در این کشور تشکیل دهد.
کد خبر: ۹۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳ - 29August 2016

دولت ملی یمن به‌زودی معرفی می‌شود/ سرپیچی نیروهای آل‌سعود از ورود به جنگ علیه یمن

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: تصمیم گرفتیم در مسیر تشکیل و اعلام دولت ملی قدم برداریم؛ البته باب گفتوگو با طرف مقابل در صورت تمایل همچنان باز است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری - تحلیلی العهد، صالح الصماد گفت: تا زمانی که دشمن به حملات پیاپی خود علیه ما ادامه میدهد، ما حق داریم گامهایی را برای تقویت جبهه داخلی خود برداریم.

رئیس شورای سیاسی عالی یمن همچنین با اشاره به این که به زودی دولتی ملی برای اداره یمن معرفی خواهد شد، تأکید کرد: تا زمانی که تجاوز عربستان ادامه داشته باشد، ما حق داریم اقدامات مناسب را برای تقویت جبهه داخلی انجام دهیم.

وی در خصوص طرح وزیر امور خارجه آمریکا برای حل بحران یمن نیز گفت: هدف وزیر امور خارجه آمریکا از ارائه این طرح، مهار شورای عالی سیاسی در اتخاذ گامهای سیاسی جدید است؛ گامهایی که اگر برداشته شوند میتوانند قدرت جبهه داخلی ما را در مقابل حملات دشمن تقویت کنند.

جان کری روز پنجشنبه پس از دیدار با همتایان خود در شورای همکاری خلیج فارس و انگلیس در پایان نشستی در جده طرحی را برای حل بحران یمن ارائه داد.

وزیر امور خارجه آمریکا در طرحش ادعا کرده بود که موشکهای انصارالله و ارتش یمن، عربستان، منطقه و همچنین آمریکا را تهدید میکند. وی ایران را به ارسال موشک برای انصارالله متهم کرد.

در پی این تهدید، یگان موشکی انصار الله در نامهای که محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله روز جمعه آن را در صفحه رسمی خود در فیسبوک منتشر کرد، هشدار داد: هر دشمنی که قصد ما کند، گرفتار خواهد شد و کسی که به گرفتن سلاح ما چشم طمع دارد، جانش را خواهیم گرفت.

اتهامات جان کری درحالی مطرح میشود که وزارت دفاع آمریکا، روز سهشنبه اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با فروش تجهیزات و ادوات نظامی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به عربستان سعودی موافقت کردهاست.

این بسته نظامی شامل بیش از 130 دستگاه تانک آبرامز، 20 خودروی زرهی و دیگر تجهیزات است.

آژانس همکاری امنیتی وزارت دفاع آمریکا که بر فروش تسلیحات آمریکا به دیگر کشورها نظارت دارد، ادعا کردهاست فروش این تجهیزات امنیت عربستان سعودی را تقویت و به ارتقاء امنیت ملی آمریکا کمک میکند.

همزمان منابعی در قبایل نجران عربستان به رسانهها اعلام کردند که این قبایل مخالفتشان را با ورود افراد خود به درگیریهای مرزی، به آلسعود اعلام کردهاند.

این منابع خاطرنشان کردند که پس از پیشروی بیسابقه نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی در مناطق مرزی عربستان و شدت گرفتن درگیریها، قبایل نجران به سران خاندان حاکم اعلام کردند که افراد خود را وارد درگیریهای مرزی ارتش عربستان نمیکنند.

این منابع همچنین تاکید کردند که افراد نظامی قبایل نجران از سه روز قبل نافرمانی را آغاز کرده و با شرکت در درگیریهای مناطق مرزی مخالفت کردند.

علاوه بر این، سربازان ارتش سعودی از استفاده از تانک و خودروهای زرهی خودداری میکنند؛ زیرا از این میترسند که هدف موشکهای یمنی قرار بگیرند. به همین دلیل این سربازان ترجیح میدهند در مواضع مختلف مستقر شوند و نقل و انتقالهای آنان بهصورت پیاده صورت بگیرد!.

قبایل نجران، تجاوز نظامی سعودی به یمن از بیش از یک سال گذشته را نبردی بیهوده، و به ضرر عربستان میدانند.

رژیم سعودی که حملات خود را به یمن از فروردین ماه سال 1394 آغاز کردهاست، تاکنون بارها مدارس، بیمارستانها، مناطق مسکونی، جادهها، بازارها و اردوگاههای پناهجویان را بمباران کردهاست.

عربستان جنگ یمن را با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیسجمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصارالله یمن آغاز کرد. سعودیها در این جنگِ نابرابر از تسلیحات ممنوعه همچون بمبهای خوشهای استفاده کردهاند و براساس گزارش منابع یمنی، تاکنون حدود 10 هزار نفر را کشتهاند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار