سردار عراقی:

نیروی زمینی سپاه با اقتدار توانست مرزهای شمالغرب را به ثبات برساند/ زمینی نداریم که دست ضدانقلاب باشد

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: همواره نیروی زمینی سپاه با درگیری با ضدانقلاب و اقتدار توانست مرزهای شمال غرب کشور را به یک ثباتی برساند.
کد خبر: ۹۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰ - 29August 2016

نیروی زمینی سپاه با اقتدار توانست مرزهای شمالغرب را به ثبات برساند/ زمینی نداریم که دست ضدانقلاب باشد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه طی سخنانی گفته است: قطعاًً یکی از پایههای تأثیرگذار دستیابی به امنیت ملی، اتحاد و انسجام اقوام و مذاهب است. همانطور که میدانید همواره نیروی زمینی سپاه با درگیری با ضدانقلاب و اقتدار توانست مرزهای شمال غرب کشور را به یک ثباتی برساند.

متن گفتگو با سردار عراقی را در زیر می خوانید.

به تازگی، شاهد برخی تحرکات گروههای ضدانقلاب بودیم که نیروی زمینی سپاه در راستای گسترش امنیت پایدار در شمال غرب گامهای بلندی برداشت و به دستگیری و هلاکت رسیدن اعضای این احزاب منحله انجامید. درباره آخرین وضعیت امنیتی این مناطق توضیح دهید.

بهحمدالله خدا توفیق داد تا نیروی زمینی سپاه که در این هشت سال اخیر در مناطق شمالغرب، غرب و جنوب شرق با مدیریت صحیح و بهکارگیری نیروهای بومی که نقطه عطفی در گسترش امنیت پایدار به شمار میرود، گامهای بلندی بردارد.

قطعاًً یکی از پایههای تأثیرگذار دستیابی به امنیت ملی، اتحاد و انسجام اقوام و مذاهب است؛ از این رو شهید شوشتری این طرح با برکت را ارائه دادند و توانستند اهل سنت را با قومیتها و دیدگاههای مختلف سازماندهی کنند، آموزش دهند و در بحث توسعه امنیت پایدار به کار گیرند. ما امروز در مرزهایی که به نیروی زمینی سپاه محول شده، شاهد امنیت مثالزدنی هستیم.

هر کسی هم که از این مرزها بازدید کرده یا گزارشهای بازدیدکنندگان را دیده است، به این وضعیت مطلوب اذعان دارد. امنیت توسعه زیرساختها را در منطقه ایجاد میکند؛ امنیت احساسی و ادراکی است و نه گفتمانی و تبلیغاتی، یعنی اگر امنیت در سِیر خود به نتیجه نرسد، به واسطه تبلیغات، ایجاد نمیشود. ببینید! آیا امروز که مردم به این مناطق، مانند کردستان سفر میکنند و یا مردمی که تا نیمههای شب در پارکهای سیستان و بلوچستان حضور دارند، نشاندهنده ثبات و پایداری امنیت نیست؟ امروز مردم برای خرید جهیزیه و تفریح به مناطقی میروند که روزی هراس داشتند به نزدیکی آنجا برسند و حالا در عین آرامش همراه با خانواده به شهرهای مختلف کردستان میروند. این حضور مردم نشاندهنده امنیت است.

عملیات نیروی زمینی سپاه در شمالغرب کشور در سال 90 با تقدیم شهدای گرانقدری به پیروزی رسید. بفرمایید این عملیات تا چه حد در انسداد مرزها و کنترل تردد اشرار و ضدانقلاب مؤثر بوده است؟

همانطور که میدانید همواره نیروی زمینی سپاه با درگیری با ضدانقلاب و اقتدار توانست این مرزها را به یک ثباتی برساند. این اشرار در منطقه استقرار داشتند و حاضر نبودند به هیچ وجه یک سنگر را هم ترک کنند و بروند؛ ولی وقتی قدرت سپاه، امکانات، تجهیزات و سلحشوری نیروها را دیدند، مجبور به عقبنشینی شدند. ما امروز زمینی نداریم که دست ضدانقلاب باشد. شاید در طول تاریخ این همه اقتدار در مرزها بیسابقه بوده، زیرا در بعضی از مناطق که پایگاه و پاسگاه راهاندازی شده و استقرار پیدا کردیم، اصلاًً یک مأمور امنیتی جمهوری اسلامی هم حتی در دوران طاغوت آنجا نرفته بود.

بهحمدالله امروز این امنیت پایدار نسبی در مناطق شمالغرب، غرب و جنوب شرق کشور وجود دارد. خوشبختانه، در شناسایی وضعیت و جمعآوری نقاط استقراری، تجهیزات و منابع انسانی دشمن به نقطه مطلوبی رسیدهایم. در مواقعی که اینها مقاومت کردند، توانستیم با سلاحهای منحنیزنمان معاندین را به راحتی مورد هدف قرار دهیم. امروز به جایی رسیدهایم که دشمن هرجا بخواهد حرکتی را شروع کند، پیش از اینکه به مرحله عمل برسد، با آنها برخورد میشود.

تا جایی که میدانیم امنیت پایدار تنها با قدرت نظامی به دست نیامده و جنبههای فرهنگی و اجتماعی هم در آن مؤثر بوده است. نظر جنابعالی در این باره چیست؟

به یاری خدا سپاه پاسداران بزرگترین کار تاریخی را انجام داده و در مناطق امنیتی با کمک برادران اهلسنت ایفای نقش کرده و آنها در قالب گروهانها و گردانهای ویژه نقشآفرینی کردهاند؛ زیرا امنیت ملی هر کشور تنها نیروهای مسلح نیستند و یک مؤلفه آن اقتصاد است که سپاه با ایجاد راه، توسعه کشاورزی در ابعاد مختلف و ساخت بیمارستان و کمک به توسعه بهداشت و درمان، به ویژه در استان «سیستان و بلوچستان» و استانهای همجوار با ساختن بیمارستانهای صحرایی پیشرفتهترین عملهای جراحی را انجام داده است و امکانات بسیار خوبی برای درمان ایجاد شده که نفس این حرکت احساس آرامش خاصی را در منطقه ایجاد کرده است.

شهید «شوشتری» در سیستان با توپ و تانک امنیت ایجاد نکرد؛ بلکه با محبت و احترام امنیت پایدار را رقم زد. او در بلوچستان از نظر فرهنگی در مقام یک پاسدار آنقدر نفوذ کرده بود که پنج هزار نوزاد باعنوان «نورعلی» در استان نامگذاری شده است. به عبارتی، بزرگترین دستاورد سپاه از بین بردن اختلافات و ایجاد وحدت شیعه و سنی است.

نعمت سلامتی و امنیتی که در کشور ایران وجود دارد، محصول کارآمدی نیروهای نظامی است. برای امنیت ملی هر کشوری پنج شاخصه تعریف شده است که یکی از مؤلفههای آن وجود نیروهای مسلح کارآمد است. بزرگترین مأموریت هر دولت و کشوری این است که زیرساختهای توسعه را فراهم کند و حقیقت توسعه و تعالی این است که رشد و شکوفایی و سطح فرهنگ و رفاه عمومی افزایش پیدا کند.

یکی دیگر از شاخصههای توسعه، نیروی انسانی است و امروز ارزش این شاخصه، یعنی نیروی انسانی کارآمد از نفت، معادن و طلا نیز به مراتب بیشتر است. ایران نزدیک به 40 سال است که یکتنه در مقابل جبهه کفر ایستاده است. به برکت حضور سپاه پاسداران در بسیاری از مرزها هماکنون امنیت پایدار در کشور حکمفرما است.

سردار شهید شوشتری توانست با اعتماد به مردم منطقه امنیت پایدار را به وجود آورد. اقتصاد شکوفا یکی دیگر از شاخصههای امنیت ملی است و اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب به آن تکیه دارند، در واقع تکیه به داخل و ظرفیتهای کشور است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار