امیر اسماعیلی در پاسخ به دفاع پرس:

اجرای تمرین پدافندی ویژه/ هماهنگی کاملی میان پدافند هوایی ارتش و سپاه برقرار است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از اجرای تمرین پدافندی برای هماهنگی شبکه یکپارچه پدافند هوایی میان ارتش و سپاه در روزهای اخیر خبر داد و گفت: این تمرین بدون شلیک موشک و از لحظه کشف تا رهگیری با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۹۸۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸ - 29August 2016

اجرای تمرین پدافندی ویژه/ هماهنگی کاملی میان پدافند هوایی ارتش و سپاه برقرار است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتمالانبیاء(ص) در حاشیه مراسمی که صبح امروز به مناسبت بزرگداشت سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی در دانشگاه دافوس برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود 20 روز پیش یک تمرین پدافندی ویژه را در مناطق جنوب و جنوبشرق اجرا کردیم؛ که در این برنامه از عمدهی سامانههای پدافندی استفاده شد.

امیر اسماعیلی در پاسخ به دفاع پرس در خصوص مراحل عملیاتی این تمرین پدافندی گفت: در این تمرین شلیک موشک نداشتیم؛ اما از مرحله اول تا مرحله رهگیری را انجام دادیم. آنچه را که خواستیم در این تمرین پدافندی به آن دست یابیم، هماهنگی بین شبکه یکپارچه پدافند هوایی میان ارتش و سپاه بود؛ که بحمدالله به این مهم دست یافتیم.

وی با بیان اینکه این مدل تمرین پدافندی را تا پایان سال چندین مرتبه دیگر در نقاط مختلف کشور انجام خواهیم داد، افزود: ارزیابی ما از عملکرد سامانههای مستقر مثبت بود.

وی در پاسخ به سؤال دیگر دفاع پرس مبنی بر استفاده از سامانه باور373 گفت: ما از سامانههایی که هنوز مستقر نکردهایم در تمرینهای پدافندی استفاده نمیکنیم. در این برنامه از سامانههای مستقر استفاده شد و بعضا آنها را جابجا کرده، تغییر آمایش داده و تحرکشان را چک کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار