جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص):

مراقب نفوذ دشمن در ارکان نظام باشیم/ ضرورت تداوم راه و رسم شهدا

جانشین قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) سپاه پاسداران گفت: ما موقعی در نظام جمهوری اسلامی موفق خواهیم بود که درباره نفوذ، هوشیار باشیم و مراقبت کنیم که دشمن با ابزاری که در اختیار دارد بر ارکان نظام ما تسلط پیدا نکند و این مراقبت شبانه‌روزی است و نیاز به هوشیاری و بصیرت دارد.
کد خبر: ۹۸۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ - 29August 2016

مراقب نفوذ دشمن در ارکان نظام باشیم/ ضرورت تداوم راه و رسم شهدا

به گزارش دفاع پرس از سمنان، سرتیپ دوم پاسدار سالار آبنوش در یازدهمین یادواره ۲۱۲ شهید کارکنان دولت شهرستان شاهرود که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در گلزار شهدای شاهرود برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و یاد شهید رجایی و باهنر، و با بیان اینکه دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی از بدو تشکیل نظام اسلامی تاکنون ادامه داشته، اظهار داشت: دشمنان ما تلاش دارند با نفوذ در بدنه انقلاب به نظام اسلامی ضربه بزنند و نفوذیهایی که از ابتدا وارد نظام شدهاند ضربههای جبرانناپذیری به انقلاب اسلامی زدهاند؛ که نمونه آن شهادت نیروهای خدوم انقلاب ازجمله شهیدان رجایی و باهنر است؛ که ایام شهادت ایشان بهعنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

وی با اشاره به دیدگاههای تحلیلگران امروزی جهان نسبت به ایران، افزود: برخی از تحلیلگران جهان ایران را ژاپن دنیای اسلام میدانند؛ که میتوان به پیشرفتهای حاصله آن افتخار کرد و این اعتراف دنیای غرب به قدرت و نفوذ انقلاب اسلامی در دنیاست.

آبنوش با اشاره به اینکه برخی تحلیلگران در بدو پیروزی انقلاب اسلامی معتقد بودند که ایران به 1400 سال پیش بازخواهد گشت، خاطرنشان کرد: با آغاز جنگ تحمیلی تحلیلگران بر این باور بودند که دیگر جمهوری اسلامی تاب مقاومت را نخواهد داشت و از هم فرو میپاشد؛ اما امروز شاهدیم ایران اسلامی در منطقه تنها کشوری است که ماهواره به فضا پرتاب میکند.

جانشین قرارگاه خاتمالانبیاء(ص) سپاه پاسداران تصریح کرد: ملت ایران اسلامی با وجود تحریمها، جنگ تحمیلی، مشکلات عدیده داخلی نهتنها به زانو درنیامد، بلکه امروز به اذعان ۱۳۸ استاد دانشگاه آمریکایی که به اوباما نامه نوشتند و از پیشرفتهای فناوری بهخصوص در نانو و پزشکی ایران خبر دادند، ایران اسلامی روز به روز به تولیدات علمی دست پیدا میکند.

آبنوش ادامه داد: آمریکا نهتنها با ایران بلکه با مکتب اسلام مشکل دارد و اگر بنا بر ادعای این مستکبران ایران در موضع ضعف و فروپاشی است، پس این همه تحریم، فشار، نفوذ، برنامهریزی و هزینههای هنگفت برای چیست؟

وی با بیان اینکه آمریکا قطعاً از قدرت ایران مطلع است، اظهار کرد: استکبار جهانی تمام همّ و غمّ خود را برای کنترل ایران در منطقه قرار داده است و این نشان از اقتدار ماست؛ وگرنه اگر کشوری شکست خورده و ضعیف در نزدشان بودیم، قطعا ما را رها میکردند.

جانشین قرارگاه خاتمالانبیاء(ص) سپاه پاسداران عنوان کرد: ایران اسلامی مقتدرتر از همیشه مایحتاج و نیازهایش را بدون وابستگی تولید میکند؛ همانطور که در هشت سال دفاع مقدس و در دوران تحریمها اینکار را کرده است و امروز در ردیف کشورهای هستهای و موشکی و فضایی قرار دارد و این امر همان عدم وابستگی و نیروی ایمان متخصصان داخلی است.

آبنوش ادامه داد: زمانی تکنولوژی پالایشگاه در اختیار چند کشور بود و اگر قرار بر ساخت پالایشگاهی در کشوری بود، عمال بیگانه که پولهای هنگفتی هم دریافت میکردند، میبایست مدتها مورد خواهش و التماس قرار میگرفتند و دست آخر نیز خارجیها بدون اینکه حتی یک متخصص داخلی از آن کشور میزبان پایش را داخل پروژه گذاشته و از فناوریهای ساخت پالایشگاه موضوعی را بیاموزد، کار را به اتمام میرسانند و کشور را ترک میکردند.

جانشین قرارگاه خاتمالانبیاء(ص) سپاه پاسداران با اشاره به ارتش سایبری و اهمیت آن در جهان امروز گفت: امروز ارتش سایبری در کنار ارتشهای جهان جایگاه ویژهای پیدا کرده است و اگر روزگاری ارتش شامل نیروی دریایی، هوایی، زمینی و پدافند محسوب میشد، امروز نوع چهارم ارتشهای دنیا یعنی ارتش سایبری وجود دارد؛ که در برخی موارد، مخربتر از تفنگ، توپ، تانک و هواپیما عمل میکند.

آبنوش تاکید کرد: بُرد ارتش سایبری بیش از هر سلاح دیگری است و اگر زمانی در جنگها دشمن مشخص بود و هدف نیز نمایان، امروز دشمن و ابزار او که همان فضای مجازی و فرهنگ است که شناسایی نمیشود.

وی ابراز کرد: ما موقعی در نظام جمهوری اسلامی موفق خواهیم بود که درباره نفوذ، هوشیار باشیم و مراقبت کنیم که دشمن با ابزاری که در اختیار دارد بر ارکان نظام ما تسلط پیدا نکند و این مراقبت شبانهروزی است و نیاز به هوشیاری و بصیرت دارد.

جانشین قرارگاه خاتمالانبیاء(ص) سپاه پاسداران با بیان اینکه ارتش سایبری ایران چهارمین ارتش سایبری دنیا است، گفت: امروز اقتدار ایران در فضای مجازی و جنگ نرم نیز مورد اذعان دشمنان است و حتی امنیتیترین لایههای مدیریت که مثال آن در پالایشگاههای نفتی عربستان دیده میشد، از نگاه تیزبین افسران جنگ نرم پنهان نمیماند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار