با نزدیک شدن به اربعین حسینی؛

حضور در پیاده‌روی اربعین مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام است

شهروند بوشهری گفت: حضور در این گردهمایی دو بعد دارد، یکی اینکه زیارتی است و ثواب اخروی دارد و دیگری اینکه مشت محکمی به استکبار و دشمنان اسلام است.
کد خبر: ۹۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ - 30August 2016

حضور در پیاده‌روی اربعین مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام است

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، چند سالی است که مردم استان بوشهر بهصورت خودجوش اقدام به برگزاری پیادهروی به مناسبت اربعین حسینی کردهاند که سالانه در این گردهمایی و حرکت فرهنگی بزرگ هزاران نفر از استان بوشهر نامنویسی و اعزام میشوند.

امسال نیز طبق سالهای گذشته مردم استان بوشهر از ماهها قبل برنامهریزی برای حضور در این گردهمایی فرهنگی مقدمات سفر را آماده میکنند و در سامانهای که طراحیشده است بهصورت گروهی نامنویسی میکنند.

مسئولین فرهنگی استان بوشهر نیز که امسال سعی دارند ایستگاهای صلواتی در مسیر زائرین ایجاد کنند در حال تعیین مکان مناسب جهت برپایی ایستگاهها  هستند و هماهنگیهایی با دستگاههای مربوطه انجامشده است.

چند روزی است که دفاتر پلیس+10 در استان بوشهر شورونشاط دیگری گرفته و زائرانی که تاکنون به کربلا نرفتهاند در حال ثبتنام و گرفتن پاسپورت هستند و افرادی که هرساله اعزام میشوند در حال ثبتنام در سامانه هستند.

خبرنگار سپاس به یکی از مراکز ثبتنام جهت اعزام پیادهروی کربلا رفت تا گزارشی از شور و حال مردم تهیه کند.

حضور در پیادهروی اربعین مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام است

احمد مقدم یکی از شهروندان بوشهری در گفتوگو با سپاس بابیان اینکه امسال به حول قوه الهی اولین سال است که به کربلا خواهم رفت، گفت: برای شرکت در این گردهمایی بزرگ فرهنگی مدتها چشمانتظاری کشیدهام و اکنونکه در حال ثبتنام هستم احساسی دارم که نمیتوانم چگونه آن را بیان کنم.

این شهروند بوشهری اظهار کرد: یکی از دلایلی که تصمیم به حضور در پیادهروی اربعین گرفتم  عشق و علاقهای است که به ارباب بی کفن حضرت امام حسین(ع) دارم و امیدوارم که بتوانم خدمتی در این گردهمایی برای زائران پیاده اربعین داشته باشم.

مقدم افزود: با همکاری برخی از دوستان اقدامات فرهنگی مانند خواندن زیارت عاشورا، کمک به افراد نیازمند، برپایی مراسم سینهزنی، برگزاری نشستهای بصیرتی در محلهای اقامتی در طول مسیر پیادهروی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: حضور در این گردهمایی به نظر شخصی من دو بعد دارد، یکی اینکه زیارتی است و ثواب اخروی دارد و دیگری اینکه مشت محکمی به استکبار و دشمنان اسلام است.

تاکنون 1986 زائر بوشهری جهت شرکت در پیادهروی اربعین ثبتنام کردند

عباس جمشیدی سرپرست معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر گفت:برای اعزام زائران به کربلای معلی و شرکت در مراسم اربعین حسینی هماهنگی لازم با نظارت و کنسولگری عراق انجام و سازمان حج و زیارت ثبتنام از زائرین را آغاز کرده است.

وی افزود: ثبتنام در استان بوشهر در 23 دفتر مرتبط با سازمان حج و زیارت و 18 دفتر موقت در سراسر استان انجام میشود و تاکنون 1986  نفر ثبتنام کردهاند و برای ارائه خدمات مطلوب به زائران دستگاههای استانی در منطقه خدمات خود را ارائه میکنند.


جمشیدی بابیان اینکه کمیتههای تخصصی ستاد اربعین استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: برای هر چه باشکوه برگزار شدن مراسم اربعین حسینی کمیتههای 8 گانه ستاد اربعین استان بوشهر تشکیل و فعالشده است.

بدون رعایت مقررات تردد در مرزها امکانپذیر نیست

سردار محسن فتحی زاده در دیدار از مرز مهران گفت: افراد باید فرایند اخذ ویزا را طی کنند و بدون رعایت مقررات قانونی امکان تردد در مرز وجود ندارد.

وی اظهار کرد: توصیه ما این است که زائران از همه ظرفیت مرزهای اعلامشده برای تردد همچون خوزستان استفاده کنند تا بتوانیم متناسب با ظرفیت پایانهها زائران را هدایت کنیم.

جانشین معاون هماهنگکننده ناجا افزود: نسبت به سال گذشته ازنظر زیرساختی اقدامات خوبی برای مراسم اربعین شده که باید تا فرصت باقیمانده همه ارگانها با همکاری و هماهنگی بیشتر مشکلات و موانع موجود را مرتفع کنند.

فتحی زاده بیان کرد: نیروی انتظامی آخرین کنترل های مقدماتی انجام داده و توان خود را برای خدمتگذاری بهتر به زائران بالا برده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها