«امام موسی صدر» از شبکه افق پخش می‌شود

مستند «امام موسی صدر» سه شنبه این هفته همزمان با ۹ شهریور سالروز ناپدید شدن رهبر شیعیان لبنان، از شبکه افق پخش خواهد شد.
کد خبر: ۹۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ - 30August 2016

«امام موسی صدر» از شبکه افق پخش می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، امام موسی صدر نامی آشنا برای همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان است، مردی که مرجعیت دینی و سیاسی شیعیان لبنان را بر عهده داشت.

او پس از هجرت از ایران به لبنان، مجلس اعلای شیعیان لبنان را تأسیس کرد و رهبری فکری و سیاسی شیعیان این کشور را برعهده گرفت؛ شهرت او به خاطر فعالیتهای مختلف اجتماعی و فرهنگیاش بود به طوری که برخی صدر را مسیح دوران مینامیدند و بعضی از شجاعتش در تعجب بودند.

از جمله مهمترین اقدامات امام موسی صدر میتوان به بازسازی هویت، انسجام و عزت تاریخی شیعیان لبنان و پرچمداری حرکت گفت وگوی ادیان و تقریب مذاهب اشاره کرد.

نهم شهریور ماه 1357، صدر سفری رسمی به لیبی داشت که به دعوت معمر قذافی صورت گرفته بود ولی ناگهان، خبر ربوده شدن او منتشر شد، خبری که تاکنون و بعد از دهها سال، همچنان ناتمام مانده است.

برخی عقیده دارند همان زمان به دستور قذافی به شهادت رسید و بعضی هم می گویند تا مدتها در زندانهای لیبی اسیر بوده است.

مستند «امام موسی صدر» به زندگی و افکار و اندیشههای این بزرگ مرد شیعه میپردازد؛ در این فیلم مصاحبهای از امام موسی صدر به نمایش در میآید و سپس با گفت وگوهایی با اعضای خانواده او، اقوام و برخی شخصیتها همچون سید صادق طباطبایی ادامه مییابد.

«امام موسی صدر» سه شنبه 9 شهریورماه ساعت 17 به روی آنتن شبکه افق میرود و تکرار آن هم روز بعد در ساعتهای 9 و 12.30 پخش خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها