شیعیان نیجریه هشدار دادند؛

در صورت شهادت یا از دست رفتن بینایی شیخ زاکزاکی، عواقب وخیمی در پیش است

شیعیان عضو جنبش اسلامی نیجریه به دولت این کشور هشدار دادند که مرگ یا از دست دادن بینایی شیخ زاکزاکی در زندان، عواقب وخیمی درپی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۸۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ - 01September 2016

در صورت شهادت یا از دست رفتن بینایی شیخ زاکزاکی، عواقب وخیمی در پیش است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شیعیان عضو جنبش اسلامی نیجریه روز چهارشنبه به دولت این کشور هشدار دادند که مرگ یا از دست دادن بینایی رهبرشان شیخ ابراهیم زاکزاکی در زندان، عواقب وخیمی در پی خواهد داشت.

ابراهیم موسی سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه در کادونا طی بیانیهای دولت نیجریه را به چالش کشیده و از دادگستری این کشور خواسته است تا در صورت داشتن هر گونه مدرکی علیه رهبرشان او را به دادگاه احضار کنند.

برپایه این گزارش در این اعلامیه همچنین آمده است: ما خواستار آزادی بیقید وشرط و فوری رهبرمان و همسرش هستیم. در صورتی که رهبرمان در بازداشت بیناییاش را از دست داده یا به دلیل عدم دسترسی به مراقبتهای پزشکی کافی به ناتوانیهای جسمانی بیشتری مبتلا شود، این مسئله تراژدی ماندگاری خواهد بود. ما میدانیم کسانی که حکم بازداشت او را صادر کردهاند، قصد تحقیر ایشان را داشته و میخواهند مطمئن شوند که شیخ زاکزاکی پیش از آزادی بینایی خود را کاملا از دست بدهد تا به این ترتیب ایشان در لحظه آزادی از بازداشت غیرقانونی ناتوان باشد.

این بیانیه تاکید کرد: وضعیت سلامت شیخ زاکزاکی و همسرش هر روز وخیمتر شده و آنان که ایشان را در زندان حبس کردهاند با سیاست بازی به این وضعیت ادامه میدهند. در چنین شرایطی ما از مردم نیجریه و جامعه بینالمللی میخواهیم تا جلوی نقض بیشتر حقوق اساسی رهبرمان را گرفته و در این امر مداخله کنند.

منبع: حوزه نیوز

نظر شما
پربیننده ها