تولیت حرم حضرت معصومه(س):

ورزشکار حقیقی گرفتار بد اخلاقی نمی‌شود

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: پستی و زشتی در همه جا، از جمله در عرصه ورزش نیز وجود دارد، ورزشکاری که در این عرصه خود را ببازد، از نگاه معرفتی ورزشکار نیست، هر چند که از نظر ظاهری ورزشکار و حتی قهرمان هم باشد.
کد خبر: ۹۸۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶ - 02September 2016

ورزشکار حقیقی گرفتار بد اخلاقی نمی‌شود

به گزارش دفاع پرس از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار آرش میراسماعیلی، نایب رئیس فدراسیون جودو و جمعی از اعضای تیم ملی جودو، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم افرادی را که ایمان آورده و ایمان خود را حفظ کنند، علاوه بر این که بر ایمانشان میافزاید، از آنها به عنوان جوانمرد یاد میکند.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) مبنی بر اینکه جوانمرد کسی است که از پستیها و زشتیها دوری کند، افزود: ورزشکاری که از پهلوانی سخن می گوید، ولی این روحیه در عمل او ظهور و بروزی نداشته باشد، نمیتوان او را پهلوان نامید. ورزشکار تلاشش باید این باشد که پهلوان باشد، نه برنده میدان مسابقه. پهلوان کسی است از اندیشه، فرهنگ و فکر والایی داشته باشد، کسی که مانند پوریای ولی، برای رضای خدا، حتی تن به شکست بدهد.

امام جمعه موقت قم با اشاره به اهتمام ورزشکاران به ارزشهای اخلاقی گفت: این که مشاهده میشود ورزشکاری از برگزاری مسابقه با ورزشکاری از کشوری که غاصب و جنایت کار است، دوری میکند تا ارزشهای دینی خود را حفظ کند، بسیار ارزشمند است.

سعیدی ادامه داد: بزرگان ما ترس از خدا را معیار اصلی پهلوانی معرفی میکنند؛ چراکه قدرت بدنی بدون ترس از خدا، موجب طغیان و فساد میشود.

وی با بیان این که ورزشکاری که در عرصه ملی و بین المللی در مسابقات شرکت می کند، تنها متعلق به خود نیست، گفت: این ورزشکار، نباید از مهارت و توانایی ورزشی خود استفاده شخصی کند، چراکه متعلق به ملت و کشورش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها