سالروز ولادت شهید؛

مرتضی جان تولدت مبارک

شهید مرتضی محمدی در تاریخ دوازدهم شهریور ماه 1342 چشم به جهان گشود و امروز سالروز تولد این شهید والامقام است.
کد خبر: ۹۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳ - 02September 2016

مرتضی جان تولدت مبارک

به گزارش دفاع پرس از استان مرکزی، امروز دوازدهم شهریورماه 1395 است و همزمان با این تاریخ تعداد 18نفر از فرزندان شهید در این تاریخ چشم به جهان گشوده و نخستین طلوع زندگی خود را در این روز دیدهاند که شهیدان عباس ابراهیمی،عزت الله احمدی، محمود اصغری، علیمحمد ایلخانی، غلامرضا حمزهلو پارگی، محمد خان احمدی، علی اصغر رجبی، مجید رضایی، حمید زنجانی، سید محمد سبط احمدی، احمدرضا سرلک، مراد سقرجوقی فراهانی، محمد صادقی، امیرقلی فیروزی، علیرضا کاظمی، سید قاسم میرخیری، حمیدرضا هادیزاده و مرتضی محمدی از گلهای بوستان شهادت هستند که همگی در دوازدهم شهریورماه متولد شدند.

شهید مرتضی محمدی در سال 42 در شهرستان خمین دیده به  جهان گشود و با شروع جنگ وارد بسیج شد و پس از اتمام دوره آموزش نظامی در سال 1359 به جبهه اعزام شد.

پس از  6 ماه در جبهه مریوان با دشمن مبارزه کرد و در سال 1360 برای بار دوم به جبهه اعزام شد و مدت سه ماه را در آنجا به پیکار با دشمنان پرداخت و سرانجام در روز 21 آبان ماه سال 61 در عملیات محرم در منطقه عین خوش در قالب آرپیچی زن به آرزوی همیشگی خود دست یافته و به سوی آسمان ابدیت پرکشید و پیکر مطهر وی در گلزار شهدای شهرستان خمین ارام گرفت.

فرازی از وصیتنامه شهید والامقام:

ای پدر و ای مادر عزیزم شما هیچگونه ناراحتی نداشته باشید و همیشه با خود بگویید، خداوندا این قربانی را که در راه تو دادیم از ما بپذیر. هیچگونه ضعفی از خود نشان ندهید چون اسلام عزیز به خونهای ما احتیاج دارد.

 مثل کوه استوار باشید و بدانید که آن روز که جنازه مرا بر سر دست گرفتهاند آن روز عروسی من است و شما باید شادی کنید و از شما میخواهم همیشه امام را دعا کنید و به خدا قسم اگر هزار جان میداشتم در راه الله و اسلام عزیز فدا میکردم، اما چه کنم که فقط یک جان دارم اگر تمام ملت ایران در راه خدا و بخاطر اسلام کشته شوند هنوز هم کم است.

اگر شهید شدم خدا را شکر کنید و سجده شکر بجا آورید و هنگامی که جنازه مرا میبرید همه با هم فریاد بزنید: خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار. ای شهید عزیز نامت جاویدان و یادت زنده باشد.

ای خواهران عزیز حجاب و عفت و پاکدامنی را سرلوحه زندگی خود قرار دهید. امیدوارم که این قطرهخون بیارزش من مورد پذیرش آقا ولی عصر(عج) و نائب او امام خمینی قرار گیرد. دیگر عرضی ندارم جز این که شما را به شرکت در نمازجمعه و جماعت دعوت نمایم. چه زیباست مرگ در راه خدا. و چه زیباست جهاد در راه او. در صورت امکان شبهای جمعه برایم دعای کمیل بخوانید تا با طلب آمرزش روحم شاد شود.

ای مرتضی و ای تمام همزرمان مرتضی که همگی تان در این روز پا به عرصه جهان هستی گذاشتید سالروز ولادتتان هزاران بار مبارک ... چه زیبا آمدید و چه زیباتر پر کشیدید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار