آتش بس در حلب احتمالا روز یکشنبه اعلام می‌شود

منابع آگاه از احتمال اعلام آتش بس در حلب در روز یکشنبه خبر دادند.
کد خبر: ۹۸۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ - 03September 2016

آتش بس در حلب احتمالا روز یکشنبه اعلام می‌شود

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، منابع دیپلماتیک روز گذشته اعلام کردند که روسیه و آمریکا به توافق درباره آتش بس در حلب نزدیک شدهاند و احتمال میرود این توافق روز یکشنبه اعلام شود.

بنا بر اعلام این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، به موجب این توافق، کمکهای انسانی به ساکنان حلب و اطراف آن از سوی سازمان ملل متحد و از طریق هوایی توزیع خواهد شد.

گفته میشود توافق مسکو - واشنگتن درباره آتش بس در حلب هنوز نهایی شدهاست و بخشهای اصلی آن هنوز در دست بررسی است اما در عین حال احتمال میرود که «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا و گروههای معارض مسلح سوری نسبت به این توافق تردید داشته باشند.

در همین حال برخی منابع، اعلام کردند که این توافق تا کنون حاصل نشدهاست اما «جان کری» و «سرگئی لاوروف» وزیران خارجه آمریکا و روسیه در صورتی که طبق ارزیابیها به توافق در روز یکشنبه دست یابند این توافق را اعلام خواهند کرد. همچنین این احتمال وجود دارد که اعلام این توافق تا روز دوشنبه و یا چند روز دیرتر به تاخیر بیفتد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه پیش از این اعلام کرده بود مسکو و واشنگتن به زودی به توافقی درباره همکاری در سوریه دست خواهند یافت.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها