آغاز بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مشهد مقدس

بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خاندان شاهد و ایثارگر سراسر کشور در مشهد مقدس در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۹۸۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ - 03September 2016

آغاز بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مشهد مقدس

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه خاندان شاهد و ایثارگر سراسر کشور در مشهد مقدس در سالن همایشهای سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی کار خود را آغاز کرد.

در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات که با حضور جمعی از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی و تعدادی از مدیران قرآنی استان برگزار شد، حجتالاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ایراد سخن پرداخت.

وی با تأکید بر افزایش ارتباط انسان با قرآن، اظهار داشت: با هدفمندی و ارزشگذاری برای آیات الهی قرآن کریم معرفت و محبت انسان به خود و به یکدیگر افزایش می­یابد.

محمدی افزود: آیات الهی قرآن کریم هویت زندگی ما را راهبری می­کند و آن را می­سازد، قرآن سخن خداست و زیباترین حنجرهها باید آیات و سخن نورانی خداوند را تلاوت کنند.

 دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: درست است مسابقات قرآنی افراد برتر را در رشته­های مختلف مشخص می­کند، ولی هدف اصلی این مسابقات را می­توان در بیان حقایق قرآنی مشاهده کرد؛ که با برگزاری هرچه بهتر این مسابقات حاصل می­شود.

وی افزود: بدون شک حفظ ارزش­ها و هویت قرآن کریم و نشر آنها از اصلیترین برنامه­های قرآنی در کشور است.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: قرآن دارای دو بعد معرفتی و هنری است؛ که بعد معرفتی آن عقل و بعد هنریاش قلب را به تسخیر خود در میآورد؛ با وجود همین دو بعد ارزشمند، شایسته است که هر دو را با هم دریافت کرده و به آن عمل کنیم.

حجت الاسلام محمدی در پایان برگزاری مسابقات قرآن کریم خاندان شاهد و ایثارگر را از ارزشمندترین کارها عنوان کرد و گفت: هدیه اصلی این مسابقات به خاندان شاهد و ایثارگر بهرهمندی آنان از خان کرم و محبت پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) است. امیدواریم با برگزاری این چنین مسابقات ارزشمندی، فرهنگ قرآن و عترت توام با فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گسترش پیدا کند.

در بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده معظم شهدا ویژه برادران 300 نفر از منصوبین به خانواده شهدا شرکت دارند و این عزیزان از 12 شهریور آغاز و تا  15 شهریور در قالب چهار رشته حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم در هتل فردوسی مشهد مقدس به رقابت با یکدیگر می­پردازند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها