«از عشقاباد تا عشق‌آباد» منتشر شد

منصور انوری، نویسنده مجموعه کتاب‌های «جاده جنگ»، از انتشار رمان دو جلدی تازه خود با عنوان «از عشقاباد تا عشق‌آباد» خبر داد.
کد خبر: ۹۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ - 03September 2016

«از عشقاباد تا عشق‌آباد» منتشر شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، منصور انوری، نویسنده و پژوهشگر  با بیان اینکه رمان دو جلدی «از عشقاباد تا عشقآباد» به تازگی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است، اظهار کرد: این رمان را بر اساس مستنداتی از یک اتفاق که در سال ۱۳۴۲ رخ داده، نوشتهام. در آن دوران فرزند کوچک دبیر اول حزب کمونیست ترکمنستان فعلی دچار سرطان خون میشود و پدربزرگ این کودک که در دوران جنگ جهانی دوم به همراه ارتش سرخ در مشهد حضور داشته و شاهد شفای بیماری در حرم امام رضا (ع) بوده است، تصمیم میگیرد او را برای شفا به بارگاه امام رضا(ع) بیاورد. البته پدر کودک به دلیل اعتقادات کمونیستی با این اقدام مخالفت میکند اما پدربزرگ به همراه یکی از دوستانش کودک را به طور مخفیانه وارد ایران میکنند. در مسیر حرکت آن ها به سوی مشهد، این کودک و پدربزرگ شناسایی و مجبور به ترک ایران می شوند.

وی همچنین گفت: استواری که در اوایل دهه ۴۰ شمسی رئیس پاسگاه مرزی باجگیران بود، این داستان را برای یکی از دوستانم تعریف کرده بود و من هم بر اساس شنیده هایم از این واقعه و با اضافه کردن حواشی دیگر به این رویداد، اثری داستانی و مستند را خلق کردم.

انوری ادامه داد: این کتاب به موضوعاتی چون زیارت، شفا، مسائل سیاسی و حضور متفقین در ایران میپردازد. همچنین در پیرنگ این داستان به وقایع بعد از ۱۵ خرداد، ساواک و مبارزان انقلاب اسلامی اشاره شده است. در واقع کتاب در مقاطع زمانی متفاوت سپری میشود.

این نویسنده با اشاره به اینکه محمدحسین لطیفی کارگردان کشورمان نیز قصد دارد سریالی بر اساس این داستان بسازد، عنوان کرد: در ابتدا فیلمنامه این اثر را من نوشتم. اما پس از مدتی متوجه شدم که آقای لطیفی نگارش این اثر را به حامد عنقا سپرده است. این در حالی بود که طرح و ایده اثر در اختیار من بود و پیشنهاد ساخت آن را در گفتوگویی که با لطیفی داشتم به ایشان دادم. به هر حال و از آنجایی که آقای لطیفی و آقای عنقا هر دو سید هستند و هدف من هم تنها تبلیغ دین و بارگاه امام رضا (ع) بوده است، در این زمینه شکایتی نکردم.

گفتنی است عشقاباد یا اشک آباد پایتخت کشور ترکمنستان است که در عنوان رمان به آن اشاره شده است.

منصور انوری پیش از این نیز با آثار خود به ویژه مجموعه کتاب های «جاده جنگ» در مجامع ادبی خوش درخشیده و جوایز و عناوین برتر بسیاری را از آن خود کرده است.

منبع: روابط عمومی حوزه هنری
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار