فرمانده پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی:

ایجاد فضای امن برای هواپیماهای خودی از وظایف مهم پدافند هوایی است

«امیر سرتیپ جوکار»، گفت: ایجاد فضای امن برای هواپیماهای خودی نظامی و غیرنظامی و نیروهای خودی در عملیات‌ها موجب رضایت‌مندی قلب مقدس امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری شده است.
کد خبر: ۹۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳ - 03September 2016

ایجاد فضای امن برای هواپیماهای خودی از وظایف مهم پدافند هوایی است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «امیر سرتیپ اباذر جوکار»، فرمانده پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی در سخنانی اظهار کرد: یکی از دغدغههایی که امروز دولتها دارند موضوع امنیت است، مقولهای که دولتها برای آن با دشواری زیادی همراه هستند، امنیتی که شهروندان جامعه در آسایش زندگی کنند و زندگی راحتی داشته باشند.

فرمانده پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی تاکید کرد: بر اساس آموزههای دینی ما قدرت و سلاح باور و اعتقاد راسخ است که پیروزی مظلومان و آزادهخواهی به دست میآید.

جوکار بیان کرد: امروز میبینیم که استکبار جهانی چگونه با رویکردهای اعتقادی و باورمحوری و باورهای مغرضانه و غلط باعث بروز گروههای تکفیری و سلفی شده است و امنیت دنیا را به خطر انداختهاند.

فرمانده پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی تصریح کرد: اتفاقی که امروز در سوریه و عراق و ... و قتل عامی که در یمن توسط رژیم نادان آل سعود اتفاق میافتد و حمایتهای آمریکا، همه در راستای کشتار مسلمانان است.

جوکار ادامه داد: بسیاری حرکتهای متوحشانه به نام اسلام انجام میدهند و کشورهای دیگر یا حمایت میکنند یا سکوت میکنند.

وی با اشاره به اینکه فرزندان نیروهای مسلح و ارتش با آمادگی رزمی و دفاعی به عنوان یک مشت آهنین در برابر تهدیدهای دشمنان بوده و موجبات ایجاد آرامش و امنیت در حوزه هوا، زمین و دریا را برای ملت ایران فراهم کردهاند، بیان کرد: این آمادگی موجب امنیت و آرامش برای مردم ایران اسلامی شده است.

فرمانده پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: قرارگاه پدافند هوای مسؤولیت ایجاد امنیت را دنبال میکند و نظام دفاعی کشور برای مقابله با تهدید باید آمادگی لازم را کسب کند.

جوکار ادامه داد: هماکنون که هشت سال از عمر پدافند هوایی میگذرد پدافند هوایی با طرحریزی هرگونه حمله هوایی تحت عنوان شبکه یک پارچه هوایی و اعلام هرگونه خبر تهدید و پوشش هوایی منطقه هرگونه عملیات سطحی و هدایت اجرای هرگونه مقابله هوا به هوا را دنبال میکند.

وی اذعان داشت: ایجاد فضای امن برای هواپیماهای خودی نظامی و غیرنظامی و مانع از غافلگیری کشور و نیروهای خودی در عملیاتها موجب رضایتمندی قلب مقدس امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری شده است.

فرمانده پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی بیان کرد: حوزه پدافند هوایی جز حوزههای درجه یک است و قدرت را باید ارتقا دهیم.

جوکار با اشاره به لزوم ساخت سامانههای موشکی قدرتمند، تاکید کرد: در این راستا ساخت سامانههای موشکی با توان بالا مانند باور 373 و سامانه یا زهرا و ... توان موشکی کشور را برای دفاع از آسمان کشور ارتقا داده است.

وی در پایان به نقش نیروی هوایی در دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: قرارگاه پدافند هوایی در طول دفاع مقدس با اقدامات موثر توانست عراق را در حوزه هوایی زمینگیر کند و اوج درگیریها در عملیات دفاع مقدس بود که 73 فروند هواپیمای عراقی منهدم شد.

منبع: میزان
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار