نشنال اینترست:

ایران بهترین موشک‌های فراصوت ضدکشتی را تولید می‌کند

روزنامه آمریکایی از ایران به‌عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان موشک‌های ضدکشتی نام برد و نوشت: مین‌های دریایی بعد از پایان جنگ سرد بیش از هر تهدید دیگری به کشتی‌های جنگی آمریکا خسارت زدند.
کد خبر: ۹۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲ - 04September 2016

ایران بهترین موشک‌های فراصوت ضدکشتی را تولید می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» نوشت: بعد از خاتمه پایان جنگ سرد این مینهای دریایی بودند که بیش از هر تهدید دیگری به کشتیهای جنگی آمریکا خسارت زده یا آنها را نابود ساختهاند.

از دید این نشریه آمریکایی، تنها قدرتهای نظامی مهم جهان چون ایران، روسیه و چین هستند که قادرند با کیفیتترین سلاحهای موسوم به «A2/AD weapons» یا همان دسترسی ممنوع چون موشکهای ضدکشتی فراصوت را تولید کنند.

نشنال اینترست با اشاره به مینهای دریایی و خطراتی که از این ناحیه متوجه نیروی دریایی آمریکا میباشد، نوشت: این درحالی است که فقیرترین کشورهای ساحلی نیز میتوانند مینهای دریایی را تهیه کنند.

«جری هندریکس» ژنرال بازنشسته نیروی دریایی آمریکا در این زمینه گفت: «مینهای دریایی یکی از قدیمیترین سلاحهای موجود در عرصه دریایی و اغلب ارزانترین و در دسترسترین جنگ افزارهای ویژه برای ایجاد مناطق دسترسی ممنوع هستند.»

اندیشکده آمریکایی «مطالعات راهبردی و بینالملل» نیز چندی قبل نوشت: نقش مینهای آبی در عرصه دریایی بسیار مهم هستند و ایران بیش از 6000 هزار مین و انبارهایی از مینهای هوشمند دارد که میتواند از آنها علیه هرگونه تهدید دریایی استفاده کند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار