یادداشت/ سلمان خدادادی

همه برای اجرای سیاست‌های خانواده، بسیج شوند

سیاست‌های کلی خانواده، بحق در زمانی بسیار مناسب و بجا از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد. کانون خانواده، موضوعی است که هم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و هم در قوانین دینی ما بسیار بر آن تاکید شده‌است.
کد خبر: ۹۹۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷ - 04September 2016

همه برای اجرای سیاست‌های خانواده، بسیج شوند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سیاستهای کلی خانواده، بحق در زمانی بسیار مناسب و بجا از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد. کانون خانواده، موضوعی است که هم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و هم در قوانین دینی ما بسیار بر آن تاکید شده است و همانطور که رهبر انقلاب نیز در ابتدای این سیاستها بر آن تاکید کردهاند خانواده، واحد بنیادی و سنگبنای جامعه اسلامی و کانون رشد و تعالی انسان و پشتوانه سلامت و بالندگی و اقتدار و اعتلای معنوی کشور و نظام است.

اما در حال حاضر خطر جدی خانوادهها را تهدید می کند و اگر خانواده فراموش شود بسیاری از ارزشهایی که به آنها معتقدیم فراموش خواهد شد.

خوب است به آماری از وضع فعلی جامعه اشاره کنیم. در حال حاضر بیش از دو میلیون و 553 هزار نفر زن سرپرست خانوار داریم. در حال حاضر، از هر سه ازدواج در برخی کلانشهرها، یکی منجر به طلاق می شود و شاهد افزایش طلاق و کاهش ازدواج هستیم؛ همچنین 11 میلیون نفر، جوان در سن ازدواج داریم. از سوی دیگر در بخش فضای مجازی که از سوی رهبر انقلاب هم مورد تاکید قرار گرفته است شاهد حرکاتی هستیم که از نظر دینی، اخلاقی و اجتماعی، ضدارزش هستند که از جمله آنها باب شدن جشن طلاق است.

حقیقت این است که فرهنگ ما مورد هجوم قرار گرفته و ریشههای خانواده با تهدید مواجه شده است و سیاستهای کلی خانواده در زمانی ابلاغ شده است که نیازمند تحرک بیشتر مسئولان برای تحکیم خانوادهها هستیم.

16 بندی که از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است در برگیرنده وظایف همه نهادها اعم از نهادهای قانونگذاری، نهادهای حاکمیتی و دولت و نهادهای قضایی است. همه نهادها باید از این سیاستهای کلان برای خودشان برنامه تدوین کنند. مجلس خلأهای قانونی را پر کند و قوه قضائیه، خلأهایی را که در بحث قضا در جهت حمایت از خانواده ها وجود دارد رفع کند و دولت نیز در جهت کمک به خانوادهها در مواردی ازجمله مسکن کمک کند.

در یک کلام رهبر معظم انقلاب فرمودهاند که همه برنامهها باید خانوادهمحور باشند، به این معنی که در هیچ امری در جامعه ما، خانواده نباید مورد غفلت قرار گیرد. بنابراین دولت، قوه قضائیه و مجلس در تمام اقدامات و تصمیماتشان باید یک پایه را خانواده بدانند.

اگر به خانواده آنطور که از سوی اسلام و ارزشهای اسلامی، قانون اساسی، بزرگان و آموزههای دینی و رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است توجه شود دیگر شاهد آسیبهای اجتماعی نخواهیم بود.

سیاستهای کلان، بموقع ابلاغ شده است و باید همه در کنار هم قرار بگیرند و با همافزایی توانها، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را محقق کننند.

منبع: جام جم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار