حسینی در یادواره شهدای مدافع حرم:

رهبری حساب ویژه‌ای برای خانواده مدافعان حرم باز کرده‌اند/ لبیک به امام عصر(عج) هزینه دارد

مدیر کل تشریفات دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه حضرت آقا حساب ویژه‌ای برای خانواده مدافعان حرم باز کرده‌اند، گفت: رهبر انقلاب اگر برای بازدید وارد کوچه‌ای شوند به همه خانواده شهدایی که در آن کوچه باشند، سرکشی می‌کنند.
کد خبر: ۹۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ - 04September 2016

رهبری حساب ویژه‌ای برای خانواده مدافعان حرم باز کرده‌اند/ لبیک به امام عصر(عج) هزینه دارد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، یادواره شهدای روستای «لرگان» و گرامیداشت شهدای مدافع حرم غرب استان مازندران با حضور خانواده شهیدان «شیخالاسلامی» و «محرمعلی مرادخانی» عصر دیروز برگزار شد.

«سید مظاهر حسینی»، مدیرکل تشریفات دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم با بیان اینکه در آستانه ماه ذیالحجه قرار داریم، اظهار داشت: جا دارد یادی کنیم از شهدای مظلوم منا که در جوار خانه خدا به فیض عظیم شهادت دست یافتند؛ شهادتی که در جبهه نبرد نبود و در پی توطئه و برنامهریزی و فتنه، طوری وانمود شد تا کسی متوجه این توطئه نشود.

مدیرکل تشریفات دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: امام راحل در دوران شکوهمند دفاع مقدس فرمودند: «در روزهای تابستان که مجلس شورای اسلامی تعطیل است نمایندگان اصراری نداشته باشند تا به سفر حج بروند و عمره مفرده به جا بیاورند.»

وی افزود: نمایندگان بروند به جایگاهی که رزمندگان عزیزمان به شهادت رسیدند، سرکشی کنند؛ چرا که اجر و مقام و ثوابش کمتر از زیارت خانه خدا نیست. مکانهایی که شهدا در آن جا تنفس کردند و مشغول کار بودند، بیگمان دارای ارزش است.

حسینی اظهار داشت: امام(ره) فرمودند: «هرچه داریم از محرم و صفر است. هرچه داریم از امام حسین(ع) است». هیچکس بهتر از خداوند از امتیازات و ویژگیهای شهدا خبر ندارد. به قرآن مراجعه کنید ببینید چقدر خداوند از خود برای شهدا خرج کرده است. در قیامت وقتی خداوند به بهشتیان میگوید چه کسی حاضر است به زمین برگردد، شهدا تنها قشری هستند که خواهان بازگشت هستند. شهدا میگویند «به قدری آن لحظه شهادت گواراست که میخواهیم یک بار دیگر آن لحظه را درک کنیم».

رهبر انقلاب حساب ویژهای روی خانواده مدافعان حرم باز کردهاند

وی تصریح کرد: بنده در دفتر رهبر انقلاب توفیق خدمت در بخش تشریفات را دارم؛ که یکی از کارهای عمده ما بحث ملاقات با خانواده شهداست. هر هفته و یا در اماکنی که رهبر انقلاب بنا بر بازدید دارند، یکی از برنامههایشان دیدار با خانواده معزز شهداست. حضرت آقا حساب ویژهای برای خانواده مدافعان حرم باز کرده و آنها را در اولویت قرار دادهاند.

حسینی با بیان خاطره دیدار با خانواده یکی از شهدا گفت: حضرت آقا اگر برای بازدید وارد کوچهای شوند به همه خانواده شهدایی که در آن کوچه باشند سرکشی میکنند. برای همین در یکی از دیدارها با چند دقیقه تاخیر به منزل شهید رسیدند. مادر شهید گفت: آقا جان چشمانتظار بودیم. رهبر معظم انقلاب فرمودند: «بچههای حفاظت یکی از خانوادهها را از قلم انداخته بودند. اینها اشتباه کردند؛ من نباید از وظیفه خودم تخطی کنم. ما هرچه احترام و آبرو داریم از شهداست.».

وی با اشاره به دیدار رئیسجمهور روسیه با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: پوتین در دیدار اول خود با رهبر معظم انقلاب اسلامی دست و پایش را گم کرده بود. رئیس جمهور روسیه در حاشیه این دیدار، در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود «من در طول عمرم از حضرت مسیح(ع) خیلی خواندهام؛ وقتی با آقای خامنهای ملاقات کردم، احساس کردم حضرت مسیح را در این مکان دیدم». خب این از لطف و عنایت شهداست.

حسینی همچنین به بیان خاطرهای از کوهنوردی رهبر انقلاب پرداخت و یادآور شد: در برنامه کوهنوردی، ایشان به دختری برخورد که سگی در بغل داشت. شاید اگر هرکدام از ما بودیم به او تذکر میدادیم که این سگ نجس است؛ یا ممکن است باعث بیماری شود. اما ایشان رو کرد و از آن دختر خانم پرسید: اسم سگت چیست؟ چقدر دوستش داری؟ سپس گفتند: خب احکام نگهداری از سگ را هم میدانی؟ چند نمونه را برایش گفتند و سپس منبعی را معرفی کردند تا به آن رجوع کند و بخواند. دختر جوان که از این نحوه برخورد اشک بر دیدگانش جاری شده بود، گفت: من چطور بگویم شما را دیدهام. رهبری چفیه خود را به او هدیه دادند. این دختر 2 روز بعد با دفتر تماس گرفت و گفت: به آقا بگویید بنده ارادتمندشان هستم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان خود در سراسر جهان گفتند «هرکسی بگوید آری و یا خیر هزینه دارد. عباس بن علی(ع) در کربلا به اباعبدالله لبیک گفت؛ این هزینه داشت. نامه شمر ملعون را پاره کرد؛ این هم هزینه داشت. جوانان عزیز و شهدا در برابر صهیونیستها و مستکبران عالم «نه» گفتند و برای دفاع از اسلام به نائب امام زمان(عج) لبیک گفتند؛ آن هم هزینه دارد. دشمن ما را رها نمیکند. بهترین کار برای مقابله با دشمن و شیطان کنترل خود و تهذیب نفس است.»

در پایان این مراسم از خانواده شهیدان مدافع حرم حاج محرمعلی مرادخانی و مصطفی شیخالاسلامی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار