مرور تحولات و رویدادهای امروز «یمن» در یک نگاه/ 14 شهریور ماه

حملات موشکی و توپخانه‌ای ارتش «یمن» به سه پایگاه سعودی،‌ از سر‌‌گرفته شدن فعالیت پالایشگاه نفت «عدن»، حملات بی‌وفقه ائتلاف سعودی به مواضع غیر نظامی یمن، کشته شدن 3 نظامی در حمله انتحاری در «عدن» و سفر «ولد شیخ» به عمان برای از سرگیری مذاکرات صلح یمن از جمله تحولات امروز 14 شهریور ماه در یمن به شمار می رود.
کد خبر: ۹۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳ - 04September 2016

مرور تحولات و رویدادهای امروز «یمن» در یک نگاه/ 14 شهریور ماه

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ائتلاف سعودی امروز (یکشنبه) نیز در ادامه حملات بی امان خود به اهداف غیر نظامی در یمن، شبکه مخابرات استان عمران و مناطق مسکونی در استان های جوف، صعده و حجه را بمباران کرد.

**حملات موشکی و توپخانه ای ارتش یمن به سه پایگاه نظامی سعودی در جیزان و عسیر

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به حملات بی وفقه ائتلاف سعودی به خاک این کشور، سه پایگاه نظامی عربستان را در استان های عسیر و جیزان هدف حملات موشکی و توپخانه ای خود قرار دادند.

**بمباران یک مسجد در استان جوف از سوی جنگنده های سعودی

جنگنده های ائتلاف سعودی در ادامه حملات خود، یک مسجد را در استان جوف یمن بمباران کردند که بر اثر آن یک شهروند کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

**فعالیت پالایشگاه نفت عدن از سر گرفته شد

پالایشگاه نفت عدن فعالیت خود را روز یکشنبه پس از یک سال و اندی توقف کاری، از سر گرفت.

**کشته شدن 3 نظامی در حمله انتحاری در جنوب یمن

منابع خبری از وقوع یک حمله انتحاری یک پست ایست و بازرسی در عدن واقع در جنوب یمن و کشته شدن 3 نظامی این کشور خبر دادند.

**سفر ولد شیخ به عمان برای از سرگیری مذاکرات صلح یمن

اسماعیل ولد الشیخ فرستاده ویژه سازمان ملل با سفر به عمان، تلاش های خود را برای آغاز مجدد گفت و گوهای مذاکرات حل بحران یمن پس از یک وقفه یک ماهه از سر گرفت.

**مقام اجتماعی روس: آمریکا شریک جنایات آل سعود در یمن است

محمد امین ماجومدر رییس فدراسیون مهاجران روسیه گفت: آمریکا در راس کشورهای غربی از جنایت های رژیم حاکم بر عربستان سعودی حمایت می کند و این اقدام سران ریاض را گستاخ تر کرده است و به همین دلیل واشنگتن شریک جنایات آل سعود است.

منبع: ایرنا
 

نظر شما
پربیننده ها