برپایی موکبهای اربعین در دانشگاه‌های ایران

دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان کشور گفت: یکی از سیاستهای ستاد، اعزام کاروانی دانشجویان است که در تلاش هستیم برای حمایت از این کار تسهیلات لازم را ایجاد کنیم.
کد خبر: ۹۹۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ - 05September 2016

برپایی موکبهای اربعین در دانشگاه‌های ایران

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، جواد تاجیک، دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان کشور با بیان این مطلب که ما در مجموعه آموزش عالی، ستادی را با عنوان «ستاد اربعین دانشگاهیان کشور» تعریف کردیم، گفت: در صدد این هستیم تا با تدوین سیاستگذاریهایی از ایفای نقش دانشگاهیان در جریان راهپیمایی اربعین حسینی حمایت کنیم.

دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان کشور با بیان اینکه مسئولیت ستاد اربعین دانشگاهیان کشور با وزارت علوم و دبیری آن با سازمان بسیج دانشجویی است، یادآور شد: بنا داریم این ستاد را در استانها با مسئولیت دانشگاه مادر و با دبیری بسیج دانشجویی هر استان تشکیل دهیم و به ستاد هر دانشگاهی اعلام شده است تا با ایجاد هماهنگیهایی میان مجموعهشان، برنامههای خود را با قوت هر چه بیشتر در قالب ستاد اربعین دانشگاهیان کشور پیگیری کنند.

تاجیک با بیان اینکه امسال برای جریان اربعین حسینی در چند محور برنامهریزی و سیاستگذاری شده است، یادآور شد: یکی از سیاستها کاروانی اعزام شدن دانشجویان است که در تلاش هستیم برای حمایت از این کار تسهیلات لازم را ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: انشاءالله برای تبیین جریان اربعین و شکلگیری مشارکتهای دانشگاهیان، بنا داریم دهه اول محرم در عمده دانشگاههای کشور توسط فعالان اربعین، موکب اربعین در برپا کنیم تا علاوه بر اجرای فعالیتهای فرهنگی، توجیهات لازم درباره این سفر به دانشجویان گفته شود.

دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان کشور با اعلام این خبر که در راستای فعالیتهای فرهنگی دانشجویی قرارست همایشی روز جمعه، دوم مهرماه در تهران با عنوان همایش «فعالان دانشجویی اربعین» برگزار شود، گفت: این همایش با حضور نخبگان و فعالان جریان اربعین از دانشگاههای سراسر کشور در قالب کارگاهها، نشستهای هماندیشی و سخنرانی و ... برگزار خواهد شد.

تاجیک خاطرنشان کرد: طی هماهنگیهای صورت گرفته با سازمان نظام وظیفه، دانشجویانی که قصد حضور در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) را دارند و مشمول نیز هستند، بدون وثیقه و با یک ضمانتنامه محضری از طریق بسیج دانشجویی دانشگاهها میتوانند به کربلا بروند، این کار موجب شد تا دانشجویان دیگر درگیر مراحل پیچیده گذشته نشوند.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها