جانشین قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا خبر داد:

برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما آماده‌ایم» در خراسان رضوی

امیر سرتیپ دوم «زارع»،گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما آماده‌ایم» برنامه‌ریزی و در سطح شهر مشهد و سایر مناطق استان اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۹۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴ - 05September 2016

برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما آماده‌ایم» در خراسان رضوی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم «مجید زارع»، جانشین قرارگاه منطقهای شمال شرق نزاجا عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامههای ارتش در هفته دفاع مقدس که در مهمانسرای ثامنالائمه برگزار شد، تشریح کرد: از اهداف برگزاری برنامه هفته دفاع مقدس تجدید میثاق با آرمانهای والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و تجدید بیعت با فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیتالله امام خامنهای(مدظلهالعالی) است.

وی اضافه کرد: تقویت و نمایش قدرت ملی، ارتقاء اقتدار و توان رزمی، آمادگی و انضباط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در راستای افزایش قدرت بازدارندگی و ارتقاء بستر مناسب جهت پشتیبانی بیشازپیش امت فهیم و انقلابی ایران اسلامی از نیروهای مسلح از دیگر اهداف برنامههای هفته دفاع مقدس هست.

جانشین قرارگاه منطقهای شمال شرق نزاجا ادامه داد: حفظ و ارتقاء روحیه ملی و توان دفاعی نیروهای مسلح بهعنوان یک مؤلفه اقتدار ملی در قالب تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و ارج نهادن به ایثارگریهای جانبرکفان و سلحشوران نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهدافی است که در این هفته به دنبال آن هستیم.

وی تصریح کرد: تجلیل از مقام والای شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم آنان بهعنوان الگوهای ایثار و مقاومت و حفظ و نشر آثار و ارزشهای دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خودباوری دینی و ملی ازجمله اهداف ما در هفته دفاع مقدس است.

زارع گفت: برنامههای هفته دفاع مقدس با شعار محوری «ما آمادهایم» برنامهریزی و در سطح شهر مشهد و استان اجرا میشود.

وی شروع برنامههای هفته دفاع مقدس را از 31 شهریورماه روز حمله عراق به ایران اعلام و بیان کرد: اولین روز دفاع مقدس با رژه مقتدرانه نیروهای مسلح آغاز میشود.

جانشین قرارگاه منطقهای شمال شرق نزاجا ادامه داد: در روز چهارشنبه 31 شهریورماه اقتدار نیروهای مسلح و توانمندی و نوآوریهای صنعت علمی و دفاعی کشور نمایش داده میشود.

زارع با اشاره به اینکه دومین روز هفته دفاع مقدس بهعنوان روز شهیدان، ایثارگران، سربازان و فخر آفرینان نامگذاری شده است، افزود: در این روز از شهیدان، ایثارگران دفاع مقدس، مدافعین حرم و خانوادههای معظم آنان تجلیل میشود.

جانشین قرارگاه منطقهای شمال شرق نزاجا بابیان اینکه در دومین روز از سربازان هشت سال دفاع مقدس تقدیر میشود، اظهار کرد: همچنین در این روز مزار شهدا غبارروبی و عطرافشانی میشود و از نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس و دفاع از حرم تجلیل میشود.

وی حضور پررنگ و پرشور نیروهای مسلح در نماز جمعه سومین روز از هفته دفاع مقدس را که به نام معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت نامگذاری شده است اعلام و خاطرنشان کرد: برنامه صیانت از حریم خانواده با ترویج سبک زندگی دینی و توجه بهسلامت روحی و جسمی و برنامههای ورزشی در سطح استان برای این روز در نظر گرفتهشده است.

زارع روز چهارم هفته دفاع مقدس را مختص دانشپژوهان، نخبگان و هنرمندان عنوان کرد و افزود: در این روزبه نقش جوانان در عرصه دانشپژوهی و فناوری پرداخته میشود و برنامه ویژه بازگشایی مدارس، مراکز دانشگاهی و حوزوی برگزار میشود.

جانشین قرارگاه منطقهای شمال شرق نزاجا گفت: توجه به هنر و هنرمندان عرصه دفاع مقدس و روحانیت در تعمیق، ترویج و نقش فرهنگ دفاع مقدس از دیگر برنامههای روز چهارم هفته دفاع مقدس در مشهد و استان خراسان رضوی است.

وی نقش مردم و اصناف در هشت سال دفاع مقدس را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف و آمادگی دفاعی عنوان پنجمین روز، یکشنبه چهار مهرماه است که به نقش و تأثیر اقتصاد مقاومتی در کم اثر کردن تحریمها و تهدیدات دشمن همچنین توجه به پدافند غیرعامل پرداخته میشود.

زارع ادامه داد: ششمین روز هفته دفاع مقدس، با عنوان پیشکسوتان، رزمندگان، عزتمداران نامگذاری شده است که این روز مصادف با عملیات پیروزمندانه ثامنالائمه و حضور مؤثر لشکر 77 خراسان است.

جانشین قرارگاه منطقهای شمال شرق نزاجا گفت: این روزبه تبیین حماسه عملیات ثامنالائمه و بزرگداشت سالروز شکست حصر آبادان و تکریم از رزمندگان جهادگران و پیشکسوتان دفاع مقدس اختصاص مییابد.

وی هفتمین روز هفته دفاع مقدس را روز بصیرت افزایی، بیداری اسلامی، دشمنشناسی و استکبارستیزی عنوان و اظهار کرد: در این روز نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری، وحدت ملی، بصیرت، دشمنشناسی و استکبارستیزی بهعنوان الگوی نهضتهای مقاومت و پایداری و بیداری اسلامی در مقابله بانفوذ دشمن و مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم بینالملل و ایادی آنها تبیین میشود.

زارع اظهار کرد: آخرین روز هفته دفاع مقدس با عنوان فرماندهان عزتمداران، حماسهآفرینان، ولایتمداران نامگذاری شده که این روز مصادف با سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری نامجو، کلاهدوز، جهانآرا است و برنامهی نکوداشت فرماندهان و مسؤولان شهید برگزار میشود.

منبع: فارس

 

نظر شما
پربیننده ها