برگزاری اولین دوره مسابقات رباتیک کشوری یادواره شهید «غفور جدی»

اولین دوره مسابقات رباتیک کشوری یادواره سرلشگر خلبان شهید غفور جدی به همت انجمن رباتیک اردبیل و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ - 06September 2016

برگزاری اولین دوره مسابقات رباتیک کشوری یادواره شهید «غفور جدی»

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، اولین دوره مسابقات رباتیک کشوری، یادواره سرلشکر خلبان شهید غفور جدی اردبیل، در اردبیل برگزار شد.

این مسابقات که به همت انجمن رباتیک اردبیل و با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان در لیگهای رباتهای کارگاهی ساده، ویژه و حرفهای، رباتهای جنگجوی سبک وزن، عمود پرواز، مینیاب و رباتهای نمایشی در محل ورزشگاه تختی و سالن شهید ایرج آسمانی برگزار شد تیمهای مختلف از سراسر کشور به رقابت پرداختند و هیئت داوران پس از شور تیمهای برتر را انتخاب کردند.

نکته جالب توجه حضور خانواده گرانقدر شهید غفور جدی و پخش بروشور زندگینامه شهید جدی در مراسم اختتامیه و نصب تمثال مبارک شهید در سالن برگزاری مسابقات توسط اداره کل حفظ آثار استان بود.

یادآور میشود سرلشگر خلبان شهید غفور جدی اردبیل از خلبانان تیز پرواز نیروی هوایی ارتش بود که با وجود جدایی از بدنه ارتش، به محض شنیدن خبر حمله رژیم بعث عراق به میهن اسلامی با اصرار  فراوان موفق شد بدون هیچ چشم داشتی و صرفا برای خدمت سرباز گونه به دین و میهن، به بدنه ارتش برگردد و پس از خلق حماسههای بینظیر در نبردهای هوایی، بالاخره در 17 مهر سال 1359 در منطقه ماهشهر بعد از مورد هدف قرار گرفتن هواپیمایش توسط دشمن به دلیل باز نشدن چتر نجات،  با زمین برخورد کرد و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

پیکر پاک این خلبان شهید در گلزار شهدای قاسمیه اردبیل در کنار سایر شهدای گلگون کفن اردبیل آرام گرفته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار