مراسم بزرگداشت شهدای 17 شهریور در سمنان

مراسم بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد قیام یـوم‌الله 17 شـهریـور با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین شریعتی در سمنان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ - 07September 2016

مراسم بزرگداشت شهدای 17 شهریور در سمنان

به گزارش دفاع پرس از سمنان، حجتالاسلام والمسلمین غلامرضا قندهاری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان، اظهار داشت: مردم در دوران قبل از پیروزی انقلاب گرفتار رژیم ستمشاهی بودند؛ که روز به روز این رژیم به ظلم و ستم ادامه میداد و مردم را تحت فشار شدید قرار میداد و از طرفی از حامیان جنایتکار خود ازجمله آمریکای جنایتکار دستور میگرفت؛ تا حرکتهای مذهبی مردم را سرکوب کند.

وی افزود: در این زمان با توجه به بیانات امام بزرگوار و اعلامیههایی که هر از چندگاهی صادر میشد، مردم را تشویق میکردند تا علیه رژیم ستمشاهی به مبارزه برخیزند و همزمان در گوشه و کنار کشور هم حرکتهایی در قالب تظاهرات و تجمعات صورت میگرفت؛ که روز به روز بر شدت این مبارزات افزوده میشد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: با به اوج رسیدن این موج اعتراضات و تجمعات، رژیم در صدد سرکوب مردم برآمد تا بتواند جلوی این حرکتها را بگیرد و نگذارد که مردم نظام طاغوتی را به پرتگاه فروپاشی نزدیکتر کنند؛ اما مردم شجاع و دلیر ما به هیچ عنوان کوتاه نمیآمدند و در مناسبتهای مختلف دور هم جمع میشدند و علیه رژیم شاه شعار میدادند.

قندهاری گفت: یکی از این اجتماعات باشکوه در 17 شهریورماه سال 57 صورت گرفت. میدان ژاله تهران شاهد حضور چشمگیر مردمی بود که میخواستند ضمن محکوم کردن سیاستهای حکومت پهلوی صدای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند. رژیم وقت نتوانست این اجتماع عظیم و اعتراضات مردم را تحمل بکند و در نتیجه نیروهای نظامی وابسته به حکومت پهلوی به روی مردم آتش گشودند و هزاران تن از مردم بیگناه ایران اسلامی را به خاک و خون کشیدند.

وی با بیان اینکه این کشتار بیرحمانه مردم بیدفاع هیچگاه از اذهان ملت ایران پاک نخواهد شد، افزود: این لکه ننگ تا ابد بر دامان حامیان رژیم ستمشاهی ماندگار خواهد بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در رابطه با لزوم برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای 17 شهریور، بیان داشت: با توجه به اینکه نسل جوان و نوجوان ما اطلاعات دقیقی از این مسائل ندارند، لازم است زمینهای فراهم شود که نسل جوان و نسلهای بعدی بدانند که در 17 شهریور 57 چه اتفاقاتی افتاده است و مردم ما برای بهدست آوردن این نظام اسلامی چه خونها دادند و چه خون دلها خوردند و پیروزی انقلاب مدیون رشادتها و دلیرمردیهای چه کسانی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها