مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور

جامعة المصطفی باید معطر به شمیم روحیه استکبارستیزی باشد

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: جامعة المصطفی در راستای ترویج روح اسلام و انقلاب در نقاط مختلف دنیا باید به روحیه استکبارستیزی معطر باشد.
کد خبر: ۹۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹ - 07September 2016

جامعة المصطفی باید معطر به شمیم روحیه استکبارستیزی باشد

به گزارش دفاع پرس از قم، آیتالله علیرضا اعرافی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی جامعة المصطفی که در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان در قرآن کریم موجودی مسؤول نامیده شده است، اظهار کرد: مسؤولیت انسان در ابعاد مختلف تعریفهای متفاوت دارد.

وی با تاکید بر اینکه مکاتب اخلاقی و فلسفه اصل موضوع مسؤولیتپذیری انسان را تایید میکنند، اضافه کرد: رسیدن به کمال مطلوب نیازمند عمل به وظیفه و داشتن چشمانداز اخلاقی و انسانی است.

مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور از مسؤولیتپذیری به عنوان یکی از ویژگیهای اصلی طلاب نام برد و تصریح کرد: مکاتب مختلف تعریف مسؤولیتپذیری مبنی بر پاسخگویی در برابر تکلیف را پذیرفتهاند اما به تبیین الگوی واحدی اهتمام نداشتهاند.

وی مسؤولیتپذیری را لازمه استمرار حیات اختیاری بشریت دانست و عنوان کرد: جایگاه رسالت طلاب و عالمان دینی در دستورات دین مبین اسلام به خوبی قابل مشاهده است چرا که بدون انجام وظیفه این قشر، بسیاری از سؤالات اساسی جامعه اسلامی بدون پاسخ میماند.

اعرافی با بیان اینکه انسان باید خود را همیشه در محضر خداوند متعال بداند، مطرح کرد: بر اساس دین مبین اسلام انسان باید نسبت به نعمتهای الهی و فرصتها پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولیت دانشپژوهان المصطفی با حضور در خاستگاه دین مبین اسلام نسبت به گذشته سنگینتر شده است، گفت: این افراد اکنون آموزههای دینی را در محل زندگی مراجع تقلید و شخصیتهای برجسته دینی فرا میگیرند به همین علت باید نسبت به این ظرفیتها نگاه ویژه داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فراگیری علوم دینی را از نعمتهای بزرگ خداوند متعال برشمرد و اضافه کرد: پذیرفتن این نعمت، مسؤولیتهای سنگینی را برای انسان به دنبال دارد و همچنین استفاده از این علوم دینی در عرصه بینالمللی مسؤولیت دانشپژوهان المصطفی را سنگینتر میکند.

 

وی یادآور شد: فراگیری علوم دینی افتخار بزرگی است که نصیب طلاب و روحانیون شده و این قشر باید با عمل کردن به دستورات دینی و وظایف خود قدردان این افتخار باشند.

اعرافی از تلاش دنیای استکبار برای جلوگیری از ترویج آموزههای دینی یاد کرد و ادامه داد: استکبار ابزار رسانه خود را در اختیار مزدورانی همانند آلسعود قرار داده تا گفتمان ناب انقلاب اسلامی را محدود کنند.

وی جلوگیری از ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی را از اهداف اصلی استکبار خواند و تصریح کرد: سپاه شیطان با استفاده از بسترهای مختلف در میدان جنگ افکار و عقاید حضور یافته و برای محدوده کردن اندیشههای ناب الهی به انسانها رشوه میدهد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه دشمن برای توسعه جریانهای تکفیری هزینههای بسیاری را پرداخت کرده است، عنوان کرد: طلاب جامعة المصطفی مبشر عدالت و وحدت امت اسلامی هستند که با تلاش خود در راستای گسترش آموزههای دینی، وسوسهگران جریانهای استکباری را تسلیم میکنند.

وی با بیان اینکه فضای المصطفی باید عالمانه، حکیمانه، عمیق و دقیق باشد، مطرح کرد: این مجموعه برای ترویج روح اسلام و انقلاب در نقاط مختلف دنیا تلاش میکند به همین علت فضای المصطفی باید به روحیه استکبارستیزی معطر باشد.

اعرافی از جایگاه کنونی نظام اسلامی در منطقه یاد کرد و ادامه داد: مردم مسلمان جهان باید نسبت به حق و باطل آگاه باشند تا بتوانند با حمایت از یکدیگر در راستای تحقق آرمانهای دینی گام بردارند.

وی با اشاره به برخی از تلاشهای جامعة المصطفی برای توسعه روحیه همدلی و وحدت در میان امت اسلامی تصریح کرد: مبلغان در هر نقطه از دنیا باید به شیوه مطلوبی فرهنگ مورد نظر اهل بیت(ع) را تبلیغ کنند تا وحدت امت اسلامی تقویت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار