روسیه:

از سرگیری مذاکرات سوری به نتیجه دیدار «لاروف» و «کری» بستگی دارد

معاون وزیر خارجه روسیه با ابراز امیدواری برای ازسرگیری مذاکرات سوری-سوری در آینده نزدیک، گفت که مشخص شدن این مساله به نتیجه دیدار آتی وزیران خارجه این کشور و آمریکا بستگی دارد که برخی رسانه‌ها زمان آن را فردا (پنجشنبه) در «ژنو‌‌»اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۹۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ - 07September 2016

از سرگیری مذاکرات سوری به نتیجه دیدار «لاروف» و «کری» بستگی دارد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «گنادی گاتیلوف»، معاون وزیر خارجه روسیه در جمع خبرنگاران گفت: ازسرگیری مذاکرات میان دولت سوریه و گروه های معارض آن به نتایج گفت و گوهای وزیران امور خارجه روسیه و آمریکا بستگی دارد که قرار است به زودی انجام گیرد.

خبرگزاری ایتارتاس روز چهارشنبه به نقل از گنادی گاتیلوف نوشت: هنوز تاریخ دقیق دیدار سرگئی لاوروف و جان کری که در ژنو انجام می گیرد، تعیین نشده است.

قرار است استفان دی میستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه نیز به مذاکرات لاوروف و کری بپیوندد.

گاتیلوف گفت که اکنون تماس های دیپلماتیک بین روسیه و آمریکا جریان دارد و نتیجه مثبت این گفت و گوها موجب خواهد شد، دی میستورا در مورد فراخوان برگزاری مذاکرات سوری سریع تر اقدام کند.

مقام روسی ادامه داد: رویدادهایی در باره موضوع سوریه در شورای امنیت سازمان ملل برای ماه سپتامبر برنامه ریزی شده است که اولین و مهم ترین آن، نشست ویژه شورای امنیت در 21 سپتامبر (31 شهریور) است.

روسیه برای ازسرگیری مذاکرات سوری تلاش می کند. آخرین دور مذاکرات سوریه 13 تا 27 ماه آوریل در ژنو برگزار و در آن پیشرفت های محدودی حاصل شد، ولی با کارشکنی برخی کشورهای منطقه و در وهله اول عربستان سعودی قطع شد زیرا بر بسیاری از گروه های مسلح ضد سوری نفوذ دارند.

منبع: ایرنا

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار