معاون فرماندار نور:

برگزاری نخستین همایش بین‌المللی «نیما، زبان و شعر تبری» به میزبانی شهرستان نور

معاون فرماندار نور گفت: نخستین همایش بین‌المللی «نیما، زبان و شعر تبری» به میزبانی شهرستان نور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸ - 07September 2016

برگزاری نخستین همایش بین‌المللی «نیما، زبان و شعر تبری» به میزبانی شهرستان نور

به گزارش دفاع پرس از مازندران،سعید یزدانی معاون فرماندار نور عصر امروز در جلسه ستاد اجرایی برگزار همایش بینالمللی نیما در فرمانداری شهرستان نور، اظهار کرد: همایش بزرگداشت نیما در شهر و زادبوم این شاعر نامی با عنوان نخستین همایش بینالمللی «نیما، زبان و شعر تبری» در آبان ماه سال جاری برگزار میشود.

وی افزود: تجلیل و تکریم نخبگان در واقع تکریم خود است که بخشی از نظام سیاسی و اجتماعی کشور هستیم و باید از این اتفاقات نسل آینده بیاموزد که از نخبگان قبل از خود در هر عصری تجلیل کند و ارزش قائل شود.

معاون فرماندار نور تصریح کرد: سرزمین نور محل طلوع نخبگانی است که منشأ تحول و انقلاب در تاریخ سیاسی، اجتماعی، فرهنگ، هنر و ... بوده و هستند و اگر قرار باشد برای هر یک از آنان بزرگداشت گرفته شود، باید برای تمام سال برای این بزرگان برنامه داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: دکتر صدیقی بنیانگذار علم جامعه شناسی در ایران است که هرگز به خوبی معرفی نشد و بزرگداشتی در شأن وی گرفته نشد، شیخ شهید شیخ فضلالله نوری که برههای حساس از تاریخ سیاسی ایران را رقم زد و تأثیراتی که بر سرنوشت سیاسی ایران داشت و نیما از جمله این نخبگان و بزرگان است که ساختمان و معماری شعر را تغییر داد.

یزدانی خاطرنشان کرد: گفتن این حرف آسان است اما در زمان خود بسیار سخت بود، چون یک سنتشکنی بود و مخالفان زیادی داشت ولی نیما با ایمان و اعتقاد این کار را کرد، مورد نفرین و دشنام هم قرار گرفت، ولی هرگز عقبنشینی نکرد و سبک جدیدی را نوآوری کرد.

وی تصریح کرد: این اقدام و سنتشکنی سبب شد تا راه برای شاعران پس از وی هموار شود و محدود به غزل و قصیده و قافیه نشد که اکنون بسیاری از شاعران با الگوبرداری از نیما شعر میگویند و همواره از او یاد میکنند.

معاون فرماندار نور گفت: برای برگزاری این همایش باید همه دستگاههای شهرستان پای کار باشند و مشارکت کنند تا همایشی در خور و شأن این شاعر شعر نو برگزار و نور را با نیما به جهان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار