تکریم از سردار غلامرضا بابایی از فرماندهان جانباز دفاع مقدس مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه تکریم و تقدیر از یادگاران و فرمانده‌هان دفاع مقدس در کنار برگزاری یادواره‌های شهدا در دستور کار ما قرار گرفته است، گفت: بنا داریم در نخستین فرصت از سردار غلامرضا بابایی از فرماندهان جانباز دوران دفاع مقدس و یکی از امرای ارتش که در قید حیات هستند، تجلیل و تکریم شود.
کد خبر: ۹۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲ - 07September 2016

تکریم از سردار غلامرضا بابایی از فرماندهان جانباز دفاع مقدس مازندران

به گزارش دفاع پرس از مازندران،احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عصر امروز در جلسه ستاد اجرایی برگزار همایش بینالمللی نیما در فرمانداری شهرستان نور، با تأکید بر ضرورت پاسداشت خدمتگزاران جامعه، اظهار کرد: تجلیل از خادمان جامعه، مردم و دین، قدم گذاشتن در وادی امر به معروف است.

وی افزود: پاسداشت میراث یک کشور، هویت جامعه را حفظ و از سردرگمی هویتیابی نجات میدهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، تصریح کرد:  در حوزههای مختلف افرادی هستند که باید یاد، آثار و خدمات آنان را زنده نگه داریم، بنابراین تکریم و تقدیر از یادگاران و فرماندههان دفاع مقدس در کنار برگزاری یادوارههای شهدا در دستور کار قرار گرفته و برنامهریزی شد.

این مسئول با اشاره به اینکه تاکنون در برخی از شهرستانها این امر اجرایی شد، اضافه کرد: بنا داریم در نخستین فرصت از سردار غلامرضا بابایی از فرماندهان جانباز دوران دفاع مقدس و یکی از امرای ارتش که در قید حیات هستند، تجلیل و تکریم شود.

جاودانی خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ و هنر چهرههایی هستند که اثرگذار و سبب تحول شدند، اینها توانستند انقلابی بهوجود بیاورند که از جمله آنان، نیما است که در اشاعه ادبیات و فرهنگ کمک شایانی به ما و شعر و ادب ایران و جهان کرد.

وی خاطرنشان کرد: همایش بینالمللی نیما این بار صرفاً به اشعار تبری نیما میپردازد و به همین منظور از دی ماه سال گذشته برگزاری همایش بینالمللی نیما در ادارهکل ارشاد کلید خورد و تدوین فراخوان تدوین و به مراکز علمی، دانشگاهی و پژوهشی ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از برقراری تماسها و ارتباطها با نیماشناسان خبر داد و بیان کرد: کمیته علمی همایش در ادارهکل فعال است و با همکاری دانشکده ادبیات دانشگاه مازندران جلسات آن در حال برگزاری است و بخش اجرایی همایش در ستاد اجرایی شهرستان نور با ریاست فرماندار، پیگیر امور اجرایی است.

این مسئول با اشاره به مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش، تصریح کرد: مهلت ارسال ابتدا تا پایان مرداد ماه بود که بهدلیل تقاضای نویسندگان این زمان تا پایان شهریور ماه تمدید شد.

جاودانی از حضور 20 نیماشناس خارج از استان و کشور در این همایش خبر داد و تأکید کرد: زمان برگزاری همایش 21 آبان ماه همزمان با سالروز تولد نیما تعیین شد اما اگر چنانچه امکانات و تدابیر لازم برای حضور مهمانان خارجی فراهم نشود همایش را در 13 دی ماه سالروز وفات وی برگزار میکنیم.

وی با اشاره به پیشنهاد استاندار مازندران برای ساخت سریال زندگی نیما، گفت: با پیشنهاد استاندار برای ساخت این سریال، هزینه آن 12 میلیارد تومان برآورد شد که در صورت تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، که شخص استاندار هم پیگیر هستند، این سریال ساخته میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار