یادواره شهدای روستای شیخ احمد از توابع شهرستان اردبیل برگزار شد

یادواره شهدای روستای شیخ احمد از توابع اردبیل با محوریت شهید مدافع حرم هاشم دهقانی نیای شیخ احمد برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ - 08September 2016

یادواره شهدای روستای شیخ احمد از توابع شهرستان اردبیل برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از اردبیل، یادواره شهدای روستای شیخ احمد از توابع اردبیل با محوریت شهید مدافع حرم هاشم دهقانی نیای شیخ احمد در مسجد جامع این روستای شهیدپرور برگزارشد.

در این مراسم یادواره که به همت اهالی روستا،  اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، بسیج دانشجویی و بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان، سپاه ناحیه اردبیل و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد سرهنگ پاسدار عظیم سرداری مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم، شهدا را مایه خیر و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی معرفی کرد و گفت: در زمان حال دانشجویان با تأسی از شهدا با برپایی اردوهای جهادی به کمک مردم محروم روستاها میروند و در محرومیت زدایی و دلجویی از آنان کاری خداپسندانه انجام میدهند.

در ادامه حجت الاسلام معاضدی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای استان ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم، با اشاره به کار حسنه برپایی اردوهای جهادی، این کار را به مثابه جهاد در راه خدا و ادامه راه و رسم شهدا عنوان کرد.

معاضدی در ادامه سخنان خود دو هدف را برای جهادگران گروههای جهادی تحقق یافته دانست و تأکید کرد: هدف اول از کار جهادی خودسازی برای جهادگر است و هدف دوم مشارکت ساختن و آبادکردن مناطق محروم.

وی سپس با اشاره به اینکه بهترین اعمال سخت ترین اعمال است نثار جان را سخت ترین و در عین حال بزرگترین و بهترین کارها در راه خدا دانست و افزود: شهادت مقدس و بالاترین درجه در نزد خداوند است و همان رضوان اکبر است.

حجت الاسلام معاضدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد مقام و جایگاه شهید، شهدای مدافع حرم را دارای ویژگی های برجسته منحصر به  فردی دانست که مورد توجه رهبری بوده اند.

وی مدافع حرم آل الله و اهل بیت علیهم السلام بودن،رزم و جهاد در خارج از مرزهای ایران اسلامی و کشته شدن به دست شقی ترین مردم زمانه همانند امام حسین علیه السلام از جمله این ویژگی ها بر شمرد.

تجلیل از خانواده معظم شهدا، پخش کلیپ، اجرای سرود و مداحی از دیگر بخش های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار