سردار شیخی در هم‌اندیشی ادبیات دفاع مقدس:

مفاهیم دفاع مقدس به شیوه علمی به نسل جدید منتقل شود

معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: برای برشماری زوایای مختلف دفاع مقدس، به زمان زیادی نیاز داریم؛ پژوهشگاه دفاع مقدس نیز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، اقداماتی را برای علمی شدن سیر انتقال مفاهیم دفاع مقدس انجام داده است.
کد خبر: ۱۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹ - 23January 2014

مفاهیم دفاع مقدس به شیوه علمی به نسل جدید منتقل شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، هم اندیشی پژوهش در ادبیات دفاع مقدس پیش از ظهر امروز با حضور دکتر سنگری، سردار شیخی معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و دکتر خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا (س) و جمعی از ادیبان و صاحبنظران این حوزه در ساختمان خوارزمی دانشگاه الزهرا برگزار شد.

در این مراسم سردار شیخی معاون هماهنگ کننده پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با مهم دانستن پژوهشهای علمی در ادبیات دفاع مقدس گفت: برای برشماری زوایای مختلف دفاع مقدس، به زمان زیادی نیاز داریم؛ پژوهشگاه دفاع مقدس نیز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، اقداماتی را برای علمی شدن سیر انتقال مفاهیم دفاع مقدس انجام داده است.

وی ادامه داد: پژوهشکده با تربیت اساتید، کلاس ویژهای برای تدریس درس دفاع مقدس تشکیل داد که با استقبال دانشگاهها رو به رو شد.

سردار شیخی بحث ادبیات دفاع مقدس را از جمله مباحث با اهمیت دانست و گفت: پژوهشگاه به مقوله دفاع مقدس ورود پیدا کرده و بر این اساس گروه ادبیات را در دستور کار قرار داده است.

وی در ادامه افزود: سلسله اقداماتی با هدف انجام فعالیتهای علمی پژوهشی از سال ۱۳۸۵ شکل گرفت. برگزاری بیش از ۱۰۰ جلسه تخصصی، تبیین بیش از ۲۰۰ عنوان موضوع پژوهشی و همکاری با دانشگاههای شهید باهنر کرمان، سمنان، شیراز، آزاد تهران جنوب از جمله فعالیتهای انجام شده در راستای راه اندازی رشته ادبیات پایداری است.

وی با اشاره به کارگروههای شکل گرفته در زمینه ادبیات پایداری گفت: امروزه باید همانند زمان جنگ، در عرصه جنگ امروز نیز حضور پیدا کنیم، زیرا صحنه نبرد امروز پیچیدهتر از گذشته است.

در ادامه دکتر سنگری دبیر و رئیس کمیته علمی این همایش، با اشاره به لزوم برگزاری چنین نشستهایی، بیان کرد: با گذشت حدود ۳ دهه از دفاع مقدس نیازمند تبیین و بررسی هشت سال دفاع مقدس برای نسل جدید هستیم.

وی ادامه داد: ۱۱ هزار جلد کتاب در حوزه ادبیات دفاع مقدس منتشر شده است که برخی از این آثار در شمارگان بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نسخه به چاپ رسیده و این موضوع بیانگر اقبال مردم به این مقوله است.

سنگری خاطرنشان کرد: رشته ادبیات پایداری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاهها دایر شده و نیازمند متنهای قوی در این حوزه هستیم.

نظر شما
پربیننده ها