سردار دکنر احمدی مقدم خبر داد

همکاری سپاه و بسیج با ناجا برای تکمیل انسداد مرزها

فرمانده نیروی انتظامی از همکاری سپاه و بسیج برای تکمیل انسداد مرزها و مکان‌هایی که بیشتر مورد تجاوز قرار می‌گیرند، خبر داد و گفت: از سال آینده، این نیروها در این مناطق مستقر خواهند شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰ - 01March 2014

همکاری سپاه و بسیج با ناجا برای تکمیل انسداد مرزها

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سرتیپ "اسماعیل احمدی مقدم" در حاشیه بازدید از نوار مرزی جنوب شرقی کشور و فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاخصهای امنیتی این استان، نسبت به سالهای گذشته در همه ابعاد رو به بهبود است.

وی با بیان اینکه روند تأمین امنیت در سیستان و بلوچستان، طی سالهای اخیر رشد خوبی داشته، گفت: متاسفانه طی یک سال گذشته بقایای یکی از گروهکهای تروریستی، با تحریک عامل بیگانه و نیز بهرهگیری از خاک کشور همسایه (پاکستان) حوادثی را در مرز بوجود آوردند وگرنه سیستان و بلوچستان، جزء امنیتترین استانهای کشور بود.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش دستگاههای امنیتی و همچنین حضور قدرتمند سپاه و بسیج، تصمیمات خوبی برای امنیت مرزها اتخاذ شده و سفر من به منطقه در همین راستا بوده است.

مقدم از همکاری سپاه و بسیج برای تکمیل انسداد مرزها و مکانهایی که بیشتر مورد تجاوز قرار میگیرند، خبر داد و گفت: از سال آینده، این نیروها در این مناطق مستقر خواهند شد.

وی همچنین به تکمیل و احداث ۲۰۰ کیلومتر جاده مرزی اشاره کرد و گفت: با مجموع اقدامات انجام شده توسط نیروی انتظامی و دستگاههای امنیتی، وضعیت مرزنشینان رو بهبود است.

فرمانده ناجا درباره مرزبانان ربوده شده گفت: تجارب سالهای گذشته در شرق کشور نشان داده، برخی اوقات گروههای معاند نظام که از منطق خاصی برخوردار نبوده و رفتار خشن و غیر انسانی دارند از سوی عوامل بیگانه حمایت میشوند و خود تصمیم گیرنده نیستند.

احمدی مقدم به تلاش و اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای رهایی مرزبانان ربوده شده، اشاره کرد و گفت: کشور پاکستان، همکاریهای خوبی در این راستا با مقامات ایرانی دارند و تلاش برای آزادی این عزیزان همچنان ادامه دارد.

وی به ملاقات مقامات دو کشور پاکستان و ایران اشاره کرد و گفت: با طرفهای مقابل در کشور همسایه ملاقاتهای خوبی داشتهایم و امیدواریم به تعهدات خود پایبند باشند و به کنترل مرزهای خود بیشتر توجه کنند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در صورت عدم پایبندی کشور پاکستان به تعهدات خود، این اجازه را داریم که برای تعقیب تروریستها و مجرمان به خاک کشور همسایه وارد شده و آنها را مجازات کنیم.

وی ادامه داد: شواهد و مدارک روشنی در دست داریم که نشان میدهد ترویستها از طریق سرویسهای بیگانه از لحاظ مالی، سیاسی و فضای مجازی حمایت میشوند.

سردار احمدی مقدم درباره تهدید گروهک تروریستی (جیش العدل) مبنی بر به شهادت رساندن مرزبانان ربوده شده، به آنها توصیه کرد: امیدوارم این اقدام ناشایست را مرتکب نشوند، زیرا برخی از اعضای این گروهک، خودشان شهروندان ایرانی هستند و روزی میخواهند در کشور زندگی کنند، از این رو باید امکان بازگشت به آغوش جامعه را از دست ندهند.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: با تلاشهای انجام شده، فضا برای گروهک تروریستی و استفاده آنها از خاک کشورهای همسایه به منظور انجام اقدامات تروریستی کمتر شده و خواهد شد.

احمدی مقدم اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران با گروگانگیری، دست از مبارزه با گروهکهای تروریستی و شرارت در شرق کشور برنمیدارد.

وی درباره استفاده از سربازان در مرزبانی گفت: سربازان بخشی از توان ناجا هستند طبیعتاً در پلیسهای تخصصی نظیر فتا، آگاهی و...، امکان استفاده از مشمولان وظیفه وجود ندارد بنابراین از آنها در مرزبانی، کلانتری و پاسگاهها بیشتر بکارگیری میشود.

وی افزود: کمبود نیرو یکی از اشکالات نیروی انتظامی است، لذا از سربازان برای رفع این معضل استفاده میشود؛ علیرغم تلاشهای بسیار زیاد، این عزیزان به علت کمبود مدت آموزش، نمیتوانند ماموریتهای خاص این نیرو را انجام دهند.

مقدم به همکاری و کمک شایان دولت یازدهم به نیروی انتظامی اشاره و اظهار کرد: آقای روحانی در حوزه امنیت عمومی حمایت خوبی از این نیرو داشته و از کلیه منابع برای ارتقاء توان پلیس بهره گرفته و ما هیچگونه احساس خلاء و کمبودی در این زمینه نمیکنیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار